امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سود خرده فروشی میوه ۹ درصد است

اسدالله کارگر گفت: مغازه های سطح شهر مجاز هستند تا ۳۵ درصد سود به نرخ میوه برحسب فاکتور خرید عمده فروشی اضافه کنند که براساس محاسبات صورت گرفته با احتساب هزینه و دور ریز میوه و سبزی تنها ۸.۵ تا ۹ درصد سود عاید این واحدها می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  اسدالله کارگر در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: تعیین سود فروش میوه و تره‌بار در مغازه‌های سطح شهر تا ۳۵ درصد به دلیل بالا بودن ضایعات این اقلام بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: هزینه و دور ریز میوه و تره بار بسیار زیاد است بنابراین سود چندانی عاید واحدهای خرده فروشی در سطح شهر نمی شود.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی تهران گفت: اگر میوه و تره بار بیش از سود مورد تعیین یعنی ۳۵ درصد به مصرف کنندگان عرضه شودبدون شک با واحدهای متخلف برخورد قانونی به ساعت و روز می شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر واحدهای خرده فروشی میوه و سبزی در سطح شهر به رادیو اقتصاد افزود: این نظارت طبق معمول از کانال تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه میوه و سبزی صورت می گیرد.

کارگر یادآورشد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف و گران فروشی از سوی واحدهای خرده فروشی سطح شهر می توانند با شماره تلفن ۵۵۶۶۲۳۸۰ تماس حاصل و موارد تخلف را به اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گزارش کنند و اتحادیه نیز در کوتاه ترین زمان ممکن موارد تخلف را پیگیری خواهد کرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می گیرد و علاقمندان می توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا