بورسبورس کالاكشاورزی و دامپروری

رشد ۵۸ درصدی حجم معاملات آتی زیره سبز در بورس کالا

در جریان معاملات هفته گذشته در بورس کالای ایران، حجم و ارزش معاملات هفتگی قراردادهای آتی زیره سبز با دوره تحویل شهریور ماه سال ۱۳۹۸ به ترتیب با رشد ۵۸ و ۵۶ درصدی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران، بیش از ۲۵۳ هزار قرارداد آتی زعفران و زیره سبز به ارزشی بیش از ۳۸۶۱ میلیارد و ۶۶۹ میلیون ریال منعقد شد.

این گزارش می‌افزاید: معامله‌گران در حالی تعداد ۲۵۳ هزار و ۳۳۶ قرارداد آتی زعفران و زیره سبز را منعقد کردند که در پایان معاملات هفته قبل، تعداد موقعیت های باز به ۵۴ هزار و ۱۰۳ موقعیت افزایش یافت.

این تعداد قرارداد در حالی منعقد شد که بیش از ۲۲۹ هزار قرارداد آن مربوط به معاملات زعفران نگین و رشته ای درجه یک بود و بیش از ۲۴ هزار قرارداد نیز بر پایه دارایی زیره سبز منعقد شد.

به این ترتیب، معامله گران ۲۴ هزار و ۸۷ قرارداد آتی زیره سبز را برای تحویل در سررسید شهریور ماه ۹۸ به ارزشی بیش از ۱۰۲۱ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال منعقد کردند.

۳۸ هزار و ۱۴ قرارداد آتی زعفران نیز به ارزشی حدود ۴۴۹ میلیون ریال برای سررسید مرداد ۹۸ منعقد شد.

ارزش معاملات در سررسید شهریور ماه ۹۸ نیز به رقمی بیش از ۲۳۸۲ میلیون ریال رسید که این رقم بیشترین سهم را در ارزش معاملات هفتگی بازار قراردادهای آتی به خود اختصاص داد. در سررسید مذکور معامله گران بیش از ۱۹۰ هزار قرارداد آتی زعفران نگین را منعقد کردند.

این گزارش می افزاید، معامله گران همچنین در قرارداد آتی زعفران رشته ای درجه یک، تعداد ۵۱۷ قرارداد را برای تحویل در سررسید مرداد ۹۸ و ۳۹۴ قرارداد را برای تحویل در شهریور ماه امسال منعقد کردند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا