ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مخابرات اخطار گرفت!

شرکت مخابرات ایران که به دلیل بالا رفتن حجم تماس‌ها در سامانه‌های شارژینگ و فنی با اختلالاتی روبه‌روست، به دلیل بهبود نیافتن وضعیت موجود از رگولاتوری اخطار گرفت و در صورت عدم رفع مشکلات موجود، بر اساس پروانه صادره با این شرکت برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، چندی پیش محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از تماس با پشتیبانی مخابرات (۲۰۲۰) و چند سرویس‌دهنده‌ی دیگر گفته بود که کیفیت خوبی نداشتند. او همچنین به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و سرویس‌دهندگان فرصت داده بود که به این وضعیت رسیدگی کنند و از مردم هم خواست که شکایات خود را با شماره‌ی ۱۹۵ مطرح کنند.

پس از آن حسین فلاح جوشقانی – رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام کرد: در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رفع مشکل مراکز پشتیبانی اپراتورها و با توجه به بازدید و بررسی‌های میدانی قبلی و چند روز اخیر رگولاتوری از مراکز تماس و پشتیبانی شرکت‌های مختلف ارایه‌دهنده خدمات در حوزه ICT، شرکت مخابرات ایران (۲۰۲۰)، بیش‌ترین مشکلات را در زمینه کیفیت پاسخگویی به مشترکان داشت.

وی با بیان این‌که اپراتورها و دارندگان پروانه ملزم به پاسخگویی مناسب به مشترکان هستند، افزود: توجیهات مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مبنی بر این‌که در میان صدها مورد پاسخگویی روزانه، بروز چند اشکال طبیعی است، به هیچ عنوان مورد قبول نبوده و همه اپراتورها به ویژه شرکت مخابرات ایران باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکلات را برطرف و کیفیت پشتیبانی خود را به وضعیت مناسب برسانند.

سامانه‌های شارژینگ و فنی مخابرات دارای اختلال است

اما به نظر می‌رسد با گذشت بیش از یک ماه، هنوز وضعیت مراکز پشتیبانی مخابرات به حد مطلوب نرسیده و این موضوع رگولاتوری را وادار کرده که به این شرکت اخطار دهد. در این راستا مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- اعلام کرد: در پی بازرسی‌های ویژه و انجام تست‌های اتفاقی از مراکز تماس و سامانه ۲۰۲۰ شرکت مخابرات ایران، متاسفانه علی‌رغم اخطارهای قبلی مبنی بر بهبود وضعیت پاسخگویی سیستم پشتیبانی این شرکت، مشخص شد سامانه‌های شارژینگ و فنی شرکت مخابرات ایران در پایان هر ماه و همچنین ابتدای ماه بعدی با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به بروز مشکل اختلال در سامانه‌های شرکت مخابرات گفت: مشکلات سامانه‌های مخابرات باعث بالا رفتن حجم تماس‌ها در مراکز تماس ۲۰۲۰ شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد حتی کاربران و تماس‌گیرندگان با مرکز پشتیبانی ۲۰۲۰ این شرکت  تا ۲۰ دقیقه پشت خط منتظر می‌مانند و هنگامی که در صف انتظار هستند، تماس‌های آنها بدون دلیل قطع می‌شود.

حقی درباره اقدام رگولاتوری در مواجهه با چنین مشکلی تصریح کرد: در پی بروز این مشکلات، به شرکت مخابرات ایران اخطار لازم داده شده و این شرکت موظف شده است در سریع‌ترین زمان برای رفع اختلال اقدام کند. در غیر این صورت بر اساس پروانه صادره با شرکت مخابرات برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا