صنعت، معدن، تجارت

پرداخت ۳۰هزار میلیارد تسهیلات به صنعت و معدن/رشد ۴۱ درصدی تسیهلات

گزارش وزارت صمت نشان می دهد که در سه ماهه نخست سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان به مجموعه بخش صنعت و معدن کشور تسهیلات پرداخت شده که از رشد ۴۱.۵درصدی نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته حکایت دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس گزارش عملکرد پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن، تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری در ۲ ماهه اول سال ۹۸ به بخش های اقتصادی ۹۲.۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

بر اساس این گزارش، با پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان در سه ماهه نخست امسال در بخش صنعت و معدن این تسهیلات نسبت به مشابه سال قبل ۴۱.۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین در بخش بازرگانی نیز ۱۱.۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که رشدی برابر با ۲۰.۶ درصد را نشان می دهد.

عملکرد سه ماهه تسهیلات بخش صنعت و معدن نشان می دهد، سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن و بازرگانی به ترتیب ۳۲.۵ و ۱۲.۷ درصداز مجموع تسهیلات پرداخت شده است.

در سه ماهه اول سال ۹۸ صادرات کالاهای غیر نفتی ۴۰.۴ میلیون تن با ارزش ۱۱.۵ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۴۴.۶ درصد رشد و به لحاظ ارزش دلاری ۱۰.۲۳ درصد کاهش داشه است.

همچنین میزان واردات به کشور ۸.۹ میلیون تن به ارزش ۱۰.۳ میلیارد دلار به لحاظ وزنی ۵.۹ درصد رشد و به لحاظ ارزش دلاری ۸.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت هزارو ۳۱۰ فقره پروانه بهره برداری با میزان سرمایه گذاری ۹.۲ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۲۱ هزارو ۹۸۲ نفر صادرشده است که به ترتیب در تعداد ۱۵.۳ درصد رشد در سرمایه گذاری ۶۴.۸ درصد ودر اشتغال ۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

تعداد ۵ هزارو ۹۱۹ فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۵۷.۴ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۱۳۸ هزارو ۱۲۰ نفر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در تعداد ۲۶ درصد و در سرمایه گذاری ۴.۶ درصد کاهش و در اشتغال ۲۸ درصد رشد را نشان می دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا