بورسبورس اوراق

شرکت اطلاع رسانی، میزبان رئیس کمیسیون اوراق بهادار عراق

علاء عبدالحسین الساعدی، رئیس کمیسیون اوراق بهادار عراق ضمن حضور در شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با یاسر فلاح، مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو کرد و دو طرف به تقویت همکاری های فرهنگی و آموزشی ایران و عراق در حوزه بازار سرمایه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سنا،  یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ضمن خوش آمد گویی به رئیس کمیسیون اوراق بهادار عراق و هیات همراه، گفت: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس مهد آموزش و فرهنگ سازی بازار سرمایه ایران است و ما خرسندیم از اینکه در کنار ما هستید.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: معتقدیم ایران و عراق می توانند در حوزه اقتصادی مشارکت بیشتری داشته باشند و بازارهای سرمایه دو کشور می توانند زمینه ساز افزایش مشارکت اقتصادی تهران و بغداد باشند.

همچنین بخوانید

یاسر فلاح با بیان اینکه ایران و عراق چه به لحاظ فرهنگی و چه به لحاظ مذهبی آمیختگی بسیاری دارند، افزود: ما امیدواریم در بازار سرمایه نیز شاهد افزایش عمق همکاری ها باشیم.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی با اشاره به اینکه این شرکت طی سه سال گذتشه اقدامات گسترده ای با هدف فرهنگ سازی و آموزش انجام داده، گفت: سه سال پیش ۹ میلیون کد سهامداری در بورس صادر شده بود اما امروز این میزان به بیش از ۱۲ میلیون نفر رسیده است.

یاسر فلاح ادامه داد: برنامه های هدفمندی برای افزایش دانش سرمایه گذاری طراحی و اجرا شده و در این مسیر از رسانه ها تا بازی های رایانه ای و ساخت فیلم و برگزاری نمایشگاه و رویدادهای همچون لیگ ستارگان بورس که اتفاقا حلقه پیوند بیشتر بازار سرمایه ایران و عراق شد بهره گرفته ایم.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه توسعه فعالیت ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در دستور کار قرار دارد، افزود: طی سه سال گذشته اقدامات گسترده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انجام شد و نتایج مثبتی نیز از آن به دست آمد و امروز ارتباط گسترده ای با سهامداران و فعالین رسانه ای بازار سرمایه ایجاد شده است.

فلاح با اشاره به اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار سال گذشته عضو عادی آیسکو شد و شرکت اطلاع رسانی نیز عضو انجمن بین المللی روابط عمومی و عضو انجم جهانی سواد مالی است، گفت: سیاست نهاد ناظر بازار سرمایه بهبود تعاملات بین المللی است و مسیر همکاری های مشترک ایران و عراق هموار است.

علاء عبدالحسین الساعدی نیز در این دیدار به مشترکات فرهنگی – مذهبی مردم ایران و عراق اشاره کرد و گفت: بورس عراق با مشکلاتی مواجه بود و ما از سال گذشته فعالیت های جدیدی را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه نمی توانیم فرآیند توسعه بازار سرمایه را از نو آغاز کنیم، افزود: باید برای توسعه بازار سرمایه عراق از تجربیات سایر کشورها استفاده کنیم و به همین دلیل نیز به اردن و ایران سفر کردیم تا از تجربیات دو کشور استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اوراق بهادار عراق با تاکید بر اینکه فرصت خوبی برای ما ایجاد شده تا روابط اقتصادی را گسترش دهیم، گفت: بازار سرمایه ایران از ابزار های مالی به روزی برخوردار است و ما می توانیم از آنها استفاده کنیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بازار سرمایه عراق بتواند با کمک شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، از امکانات بازار سرمایه ایران استفاده کرده و این تجربیات را در توسعه بازار عراق به کار بندد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا