انرژی

بنزین ستاره خلیج فارس بالاتراز یورو ۵ اروپا

مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: بنزین تولیدی این پالایشگاه از استاندارد یورو پنج اروپا نیز بالاتر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدعلی دادور در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: گوگرد مجاز بنزین یوروپنج ۱۰ (ppm) است اما در پالایشگاه نفت خلیج فارس بنزینی با نیم (ppm) گوگرد تولید می شود.

وی همچنین اظهارداشت: آروماتیک و بنزن بنزین این پالایشگاه از حد استاندارد بسیار پائین تر بوده یعنی ۵۰ درصد حد مجاز استاندارد است.

همچنین بخوانید

مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: نخستین محموله بنزین این پالایشگاه به دلیل کیفیت و استاندارد بسیار بالا روانه رینگ بین الملل بورس انرژی ایران شد.

وی بااشاره به اینکه پالایشگاه فقط تولید کننده است، افزود: عرضه بنزین در بورس با مجوز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران صورت می گیرد.

دادور تصریح کرد: نخستین محموله بنزین ستاره خلیج فارس در رینگ صادراتی بورس انرژی به ازای هرتن ۲۰ تا ۲۵ دلار بالاتر از قیمت مصوب پلت خلیج فارس به فروش رفت که این نشان می دهد ایران می تواند صادرات فرآورده را به کشورهای همجوار به راحتی انجام دهد.

وی ضمن اشاره به این جمله که بیش از ۱۰۰ سال از کشف نفت در ایران می گذرد، گفت: صادرات بنزین نخستین باری که طی این بازه زمانی در کشور صورت می گیرد.

مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اشاره به این جمله که ۶۵ تا ۷۰ درصد بنزین کشور در استان هرمزگان تولید می شود، افزود: بطورکلی از این میزان بنزین تولیدی سهم پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۴۵ تا ۴۶ میلیون لیتر، سهم پالایشگاه بندر عبارس ۱۲ میلیون لیتر و دو تا سه میلیون لیتر هم مربوط به پالایشگاه لاوان است.

وی یادآورد شد: نکته قابل توجه اینکه از مجموع ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین تولیدی در کشور ۶۰ میلیون لیتر فقط مربوط به استان هرمزگان می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا