انرژی

کاهش ۹۸ درصدی خاموشی‌ها نسبت به پارسال

بر اساس آخرین یافته‌های نقشه پهنه‌بندی امروز مصرف برق کشور(شنبه ۱۲ مرداد)، بجز کلانشهر مشهد که در محدوده زرد قرار گرفته، مصرف برق در اغلب نقاط شبکه ایده‌آل و در وضعیت سبز است.

به گزارش آرمان اقتصادی، لازم است مشترکان برق شهرستان مشهد که در محدوده زرد مصرف قرار دارند، با رعایت الگوی کاهش پنج درصدی مصرف برق، به روند تامین برق مطمئن و پایدار و اجتناب از اعمال محدودیت در شبکه کمک کنند.

همچنین بخوانید

بنا بر اعلام وزارت نیرو، استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم برودت کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، استفاده از نور طبیعی در ساختمان‌ها و انتقال زمان استفاده از وسایل برقی پرمصرف مانند اطو، ماشین ظرفشویی، لباسشویی و جاروبرقی به زمان غیرپیک و پرهیز از همزمانی مصرف به‌ویژه در ساعات پیک روز (۱۲تا ۱۶) از جمله راهکارهای ساده کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق عنوان شده است.

در این باره  سخنگوی صنعت برق گفت: میزان خاموشی‌های پیک تابستان امسال حدود ۹۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان اینکه بارش‌های امسال کشور سبب افزایش توان تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی تا مرز ۴۵۰۰ مگاوات ساعت شده است، ادامه داد: ورود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید به مدار، احداث ۱۶ هزار کیلومتر شبکه انتقال و توزیع، افزودن ۱۰ هزار مگاولت امپر توان جدید به ظرفیت پست‌های کشور و نصب پست‌های جدید از فعالیت‌های انجام شده در افزایش توان تولید برق کشور بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا