انرژی

اتمام اتصال چند حلقه چاه به مدار آبی کرمان تا آخر تابستان

معاون وزیر نیرو گفت: در تابستان امسال شهروندان کرمانی با مشکل کمبود آب مواجه بودند که یک پروژه برای رفع این مهم در حال اجراست که در قالب این پروژه آب چند حلقه چاه وارد مدار کرمان خواهد شد که یک هزار و ۴۰۰ متر از لوله‌گذاری آن باقیمانده و امیدواریم این طرح ظرف یک تا ۱.۵ ماه آینده به بهره‌برداری برسد و آب بیشتری به شهر کرمان منتقل شود تا در تابستان سال آینده مشکل آب شرب کرمان تاحدودی حل شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمیدرضا جانباز عصر امروز (۱۳ مردادماه) در حاشیه سفر به استان کرمان و در دیدار با استاندار کرمان گفت: موضوع تامین آب شرب استان کرمان یکی از برنامه های جدی و مهم وزارت نیرو در دولت دوازدهم است.

وی با اشاره به کمبود آب استان، ادامه داد: استان کرمان مخصوصا در مناطق شمالی استان به شدت با کمبود آب به ویژه در بخش شرب مواجه است که به دنبال راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای حل مشکل آب در این منطقه از کشور هستیم.

همچنین بخوانید

معاون وزیر نیرو شهر کرمان یکی از مراکز استان‌های کشور دانست که با مشکل تامین جدی آب روبروست، تصریح کرد: پروژه‌های میان مدتی برای تامین آب شرب استان کرمان تعریف شده است و همچنین پروژه بلندمدت تامین آب کرمان در دستور کار وزارت نیرو است. ضمن آنکه با اجرای همه این طرح ها بحث صرفه‌جویی نیز باید در دستور کار مردم استان کرمان قرار گیرد …

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر لزوم اجرای پروژه‌های اساسی در راستای تامین آب شرب کرمان تاکید و اظهار کرد: بازچرخانی پساب (احیاء آب) یکی از اتفاقات بسیار خوب در بحث استفاده مجدد از آب است که خوشبختانه این موضوع در استان کرمان به خوبی در حال اجراست.

جانباز از تعریف ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه فاضلاب در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: سه پروژه فاضلاب آماده اجرا در شهرستان‌های کرمان، زرند و سیرجان داریم که بزودی عملیات اجرایی آنها به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد و از این طریق بخشی از آب صنعت از این محل تامین می‌شود.

وی به برنامه‌های کوتاه مدت تامین آب شهر کرمان سخن گفت و افزود: در تابستان امسال شهروندان کرمانی با مشکل کمبود آب مواجه بودند که یک پروژه برای رفع این مهم در حال اجراست که در قالب این پروژه آب چند حلقه چاه وارد مدار کرمان خواهد شد که ۱۴۰۰ متر از لوله‌گذاری آن باقیمانده است که پیمانکار با سرعت در حال اجرای آن است و ما نیز اعتبارات لازم به این پروژه را تزریق خواهیم کرد و امیدواریم این طرح ظرف یک تا ۱.۵ ماه آینده به بهره‌برداری برسد و آب بیشتری به شهر کرمان منتقل شود تا در تابستان سال آینده مشکل آب شرب کرمان تاحدودی حل شود.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تامین آب استان کرمان در بلندمدت نیز به صورت ویژه در دستورکار وزارت نیرو و استانداری کرمان است و در تهران جلسات متعددی برای بررسی این پروژه‌ها برگزار کرده و خواهیم کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، همچنین “شهباز حسن‌پور” نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: باتوجه به اینکه بخش پاریز از توابع شهرستان سیرجان در منطقه کوهستانی است عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهرستان سیرجان معطل حفاری در این ناحیه بود که امروز مقرر شد کار این پروژه آغاز شود.

وی از انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی سخن به میان آورد و با بیان اینکه پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت خواهد شد، بیان کرد: بایستی برای اجرای هرچه بهتر این پروژه سه استاندار استان‌های کرمان، یزد و هرمزگان از مسیر خط انتقال آب بازدید کرده و در نشستی مشترک موانع اجرای این پروژه را بررسی و در راستای حل آن اقدامات لازم را انجام دهند

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت های خود به موضوع مشکل آب شهر کرمان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات آب شرب کرمان پیشنهاد می کنیم از منطقه سرچشمه یک خط لوله آب شرب به کرمان انتقال داده شود که معتقدیم این اقدام صرفه اقتصادی و زمانی خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا