بانکبانک و بیمه

تشریح اهم اقدامات وفعالیت‌های بانک سپه در چهارماهه ابتدای سال

مدیر عامل بانک سپه گفت: با بهره گیری از پتانسیل‌های بی بدیل موجود در بانک سپه و بانک‌های ادغامی ، چشم انداز این بانک در بیست سال آینده قرار گرفتن در ردیف بانک‌های برتر جهان است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه: مدیرعامل بانک سپه ضمن تبیین پروژه ملی ، مهم و استراتژیک ادغام اظهار داشت:با بهره گیری از پتانسیلهای بی بدیل موجود در بانک سپه و بانکهای ادغامی ، چشم انداز بانک سپه در بیست سال آینده قرار گرفتن در ردیف بانکهای برتر جهان است.

محمدکاظم چقازردی در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: اخبار و اطلاع رسانی به جامعه باید در برگیرنده تمام فعالیتهای دستگاهها بوده و صرفا اخبار منفی برجسته نشود.

وی افزود: اصحاب رسانه باید اقدامات مثبت و راهگشا در خصوص بهبود شرایط اقتصادی و حضور پر رنگ نظام بانکی در همه عرصه های پولی و اقتصادی کشور را نیز به ملت شریف ایران اطلاع رسانی نمایند و روحیه امید و نشاط در جامعه و اعتماد به نفس در کارگزاران را برای تلاش مضاعف مورد توجه قرار دهند.

رییس هیئت مدیره بانک سپه در ادامه با اشاره به بی سابقه بودن موضوع ادغام در کشور پس از انقلاب اسلامی وکم سابقه بودن آن در مقیاس جهانی خاطرنشان کرد: ادغام رویدادی در راستای اصلاح نظام بانکی است.

* اعتماد و سابقه درخشان بانک از دلایل انتخاب بانک سپه برای ماموریت ملی ادغام

چقازردی از پشت سرگذاشتن مراحل اصلی ادغام خبرداد و گفت: از اسفندماه ۱۳۹۷ پس از صحبت های ریاست محترم جمهور در مجمع سالانه بانک مرکزی و مصاحبه ریاست کل بانک مرکزی پروژه ادغام عملاً کلید خورد و میثاقی شکل گرفت تا این پروژه مهم و اثرگذار ملی با تدبیر انجام شود.

وی سابقه درخشان بانک سپه در خدمت به نیروهای مسلح و اعتماد مسئولین کشور به نخستین بانک ایرانی را از مهمترین علل انتخاب بانک سپه برای انجام پروژه ادغام برشمرد و تصریح کرد: برای هدایت ۵ بانک ادغام شونده به سمت پروژه ادغام و در راستای همسویی و شناخت ظرفیت ها و به کارگیری نیروی انسانی ارزنده آنها به هر یک از اعضای هیئت مدیره بانک سپه مأموریت داده شد تا در این بانک ها حضور داشته باشند ودر حال حاضر با تعاملات صورت گرفته این پروژه در مسیر درست در حال انجام است.

* هدف ،تبدیل بانک سپه به بزرگترین و کارآمدترین بانک کشور

مدیرعامل بانک سپه افزود: پس از انجام ادغام تعداد شعب بانک سپه به حدود ۴۴۰۰ شعبه وتعداد نیروی انسانی آن حدود ۴۲ هزار نفر خواهد شد و عملاً نخستین بانک ایرانی به بزرگترین بانک کشور و با همت کارکنان و درایت مدیران به اثر گذارترین و کارآمدترین بانک کشور تبدیل خواهد شد.

* برنامه بانک برای قرار گرفتن در ردیف بانکهای برتر دنیا 

رئیس هیئت مدیره تصریح کرد: پروژه ادغام تلفیقی از تجارب، دانش و توانمندی هاست و با استفاده بانک سپه از دانش روز و نیروی انسانی جوان بانک های ادغامی سازه جدیدی از بانک سپه شکل خواهد گرفت که با افزایش سرمایه و شاخص دارایی های بانک در ۲۰ سال آینده می توانیم در ردیف بانک های برتر دنیا قرار بگیریم.

چقازردی با اعلام خبر انجام فرآیند عملیاتی ادغام در قالب برنامه زمانبندی شده اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری تابلوهای بانک های ادغام شونده یکپارچه و واحد شوند و سپس در بازه های زمانی مناسب ساختار شعب و نیروی انسانی به سایز بهینه و ساختار مطلوب برسد.

* نقش آفرینی در رونق تولید با اختصاص ۹۵ درصد منابع جذب شده بانک طی ۴ ماه اخیر

مدیرعامل در ادامه افزود: در کنار ابر پروژه ادغام موضوع حمایت از طرح رونق تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است به عنوان دیگر برنامه اصلی بانک سپه در سال جاری قرار داد ، در کل سال های فعالیت بانک سپه سابقه نداشته است که بیش از ۹۵ درصد از منابع بانک به بخش رونق تولید اختصاص داده شود.

وی با اشاره به موقعیت مطلوب بانک سپه در رشد منابع گفت: بانک سپه از نظر منابع در موقعیت مطلوب قرار دارد و نه تنها اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته بلکه همواره با حضور مؤثر در بازار بین بانکی در موقعیت وام دهی به سایر بانک ها قرار داریم.

چقازردی افزود: در ۴ ماهه اول سال جاری بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش حمایت از رونق تولید پرداخت کرده ایم که در مجموع فعالیت بانک ها در این بخش موجب افزایش تولید و اشتغال و با اعمال سیاست های بانک مرکزی عامل ایجاد ثبات نسبی در بازار شده است و حدود ۳۴ هزار میلیارد ریال از این منابع مختص واحدهای کوچک و متوسط بوده است.

مدیرعامل تصریح کرد: از کل مبلغ ۸۰ هزار میلیارد ریال ۴۷ درصد به بخش های مولد (صنعت ، معدن و کشاورزی ) اختصاص داده شده و ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی از منابع بانک استفاده کرده اند.

* برنامه ریزی برای واگذاری بیش از ۵۰ درصد سهام شرکت سرمایه گذاری امید

وی در ادامه اظهار داشت: بانک سپه واگذاری بیش از ۵۰ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری امید را در دستور کار دارد که بی تردید در صورت انجام ، منابع حاصل از این واگذاری به تقویت پایه سرمایه بانک و بهبود نسبت آن منجر خواهد شد.

* اجرای پروژه عظیم سپه شهر در ۳۲ هکتار

چقازردی گفت:بانک سپه با مشارکت بانک مسکن مجوز ساخت پروژه ای مسکونی تجاری و اداری را در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در شرق تهران با عنوان سپه شهر اخذ کرده است.

وی اظهار داشت : این پروژه در ۵ قطعه و به متراژ حدود ۱ میلیون و هفتاد هزار متر مربع احداث خواهد شد.

* فعالیتهای ارزی بانک سپه از مرز۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار گذشت

رییس هیات مدیره بانک سپه در ادامه با اشاره به فعالیت های ارزی این بانک اظهار داشت: این فعالیتها طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته و از مرز ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار گذشته است.

* پرداخت ۸۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به مناطق صدمه دیده از حوادث قهری 

رئیس هیئت مدیره ضمن تقدیر از زحمات همه بانک ها در همراهی و همگامی با دولت عملکرد درخشان نظام بانکی در حوادث قهری را ستود و اظهار داشت: بانک سپه در این بخش ۸۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که فقط ۱۶۰۰ میلیارد ریال آن برای بافت مسکونی و لوازم خانگی اختصاص یافت.

* پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به دو خودروساز بزرگ کشور

وی با اشاره به تکلیف بانک ها برای حمایت از صنایع خودرو سازی گفت: بانک سپه در سه سال اخیر ۱۱ هزار میلیارد تسهیلات به ۲ خودروساز بزرگ کشور پرداخت کرده و علاوه بر آن ده هزار میلیارد اوراق رهنی منتشر شده توسط شرکت های ایران خودرو و سایپا را نیز ضمانت کرده است.

* حضور پر رنگ در پروژه های استراتژیک کشور

چقازردی با اشاره به اهم فعالیت های بانک سپه در حوزه های نفت، گاز ، نیروگاه و گردشگری و مسکن اظهار داشت: ۱.۹ میلیارد دلار برای پروژه میدان نفتی سروک آذر اختصاص داده ایم و در حال حاضر چند هزار بشکه نفت در روز از این محل استخراج می شود، همکاری در توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، اختصاص ۴.۲ میلیارد یوان و ۳ هزار میلیارد تسهیلات ریالی به ابر پروژه کود شیمیایی لردگان از دیگر فعالیت های صورت گرفته توسط بانک سپه است.

* اضافه شدن ۲۵۵۰ مگا وات ظرفیت تولید برق کشور با مشارکت بانک سپه

مدیرعامل از اختصاص ۲.۲ میلیارد دلار برای پالایشگاه گاز بیدبلند توسط بانک سپه و ایجاد اشتغال برای حدود ده هزار نفر در این پالایشگاه خبر داد و گفت: در حوزه نیروگاهی با اختصاص ۹۰۰ میلیون یورو و ۱۲ هزار میلیارد ریال به نیروگاه های مقیاس کوچک، متوسط و بزرگ بیش از ۲۵۵۰ مگا وات برق با همکاری بانک سپه به ظرفیت برق کشور اضافه شده است.

مدیرعامل بانک سپه در بخش دیگری از سخنان خود بزرگ نمایی در برخی از کاستی های نظام بانکی را دور از انصاف دانست و خطاب به خبرنگاران گفت: از واحدهای تولیدی، کارآفرینان و صاحبان صنایع خبر و گزارش تهیه کنید، در تحلیل ها و قضاوت ها نگاهتان جامع و کامل باشد و زحمات درخشان نظام بانکی در کشور را برای ایجاد شور و نشاط و حرکت و پیشرفت در جامعه منعکس کنید.

چقازردی در پایان ضمن تبریک مجدد فرارسیدن روز خبرنگار هدف از برپایی این مراسم را تقدیر از زحمات خبرنگاران به عنوان قشر فرهیخته ، فعال و زحمتکش جامعه که خود کمتر دیده می شوند و عامل آگاهی و روشنگری هستند عنوان و اظهار امیدواری کرد تا با تعامل و ارتباط بیش از پیش خبرنگاران با نظام بانکی موجبات تعالی و پیشرفت کشور فراهم شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا