امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

انتقال درختان آسیب دیده به خارج از جنگل

رئیس سازمان جنگل ها گفت: درختان شکسته، پوسیده و افتاده در جنگل ها از جنگل‌ها خارج و به مزایده گذاشته می شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خلیل آقایی امروز (دوشنبه ۱۴ مردادماه) در سومین جشنواره ملی روز جنگلبان در جمع خبرنگاران درباره بحث انتقال چوب های شکسته، پوسیده و افتاده از جنگل ها و اینکه آیا این اقدام به شرکت خاصی واگذار شده است، اظهار داشت: تاکنون با هیچ شرکتی در این زمینه وارد مذاکره نشده ایم و قرار هم نیست با شرکتی مذاکره کنیم.

وی با بیان اینکه قرار است چوب های افتاده، شکسته و پوسیده توسط خود ما بیرون آورده شود، گفت: پس از آن ما این چوب ها را در خارج از جنگل ها به مزایده می گذاریم و به هیچ عنوان مزایده در داخل جنگل انجام نمی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: تنها در صورتی که شرکتی مجوز ترک تشریفات بیاورد بدون انجام مذاکره به آن شرکت چوب تحویل می دهیم.

آقایی درباره اینکه ترک تشریفات به چه معناست، گفت: شرکت هایی که از مراجع مسئول مجوز برای دریافت چوب بیاورند بدون انجام مزایده به این شرکت ها چوب تحویل می دهیم.

رئیس سازمان مراتع، جنگل ها و آبخیزداری کشور درباره اینکه این چوب ها و استفاده از جنگل نقض طرح تنفس جنگل محسوب نمی شود؟ ادامه داد: در تبصره همین طرح (طرح تنفس جنگل) آمده است طی سه سال نخست اجرای طرح می توان درختان افتاده، شکسته و پوسیده را از جنگل خارج کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استفاده از این درختان شکسته و افتاده نمی تواند مشکلات صنایع چوب را حل کند، گفت: حجم این درختان بسیار کم است و مشکل صنعت چوب را برطرف نمی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  آغاز برنامه مبارزه با آفت شب پره در استان های شمالی گفت: این طرح در استان های شمالی انجام می شود و این آفت به زودی برطرف خواهد شد.

آقایی همچنین از آغاز طرح حفاظت جنگل های هیرکانی در سطح ۲.۷ دهم میلیون هکتار خبر داد و گفت: شرکت های طرف  قرارداد باید در قبال این حفاظت ها جوابگو باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا