امور زیربناییراه و ساختمان

تولید شناور مسافری بومی، نویدبخش روزهای روشن صنعت دریایی/ شکوفایی تولید داخل در سالی که سخت‌ترین تحریم‌ها بر ایران جاری است

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به همت بخش خصوصی و سازمان بنادر در سال حمایت از تولید داخل یک تولیدکننده بومی در جزیره قشم موفق به ساخت شناور مسافری با ظرفیت ۱۵۸ مسافر شده است، که این نوید روزهای روشن برای تامین و تولید تجهیزات صنعت دریایی است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی امروز در سفر خود به استان هرمزگان، شناور مسافری تولید داخل را افتتاح کرد و قرار بر این است که در ادامه سفر خود بازدیدی از بندر شهید بهشتی داشته باشد.

وی در حاشیه مراسم افتتاح شناور مسافری تمام ایرانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال سال رونق تولید است اظهار داشت: در سالی هستیم که سخت‌ترین تحریم‌ها در کشورمان جاری است اما امسال سال رونق تولید هم است و باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های داخل برای شکوفایی تولید استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به همت بخش خصوصی و سازمان بنادر در سال حمایت از تولید داخل یک تولیدکننده بومی در جزیره قشم موفق به ساخت شناور مسافری با ظرفیت ۱۵۸ مسافر شده است، که این نوید روزهای روشن برای تامین و تولید تجهیزات صنعت دریایی است.

اسلامی ادامه داد: امروز شاهد راه‌اندازی و شروع سفرهای دریایی این شناور بومی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در این حوزه ظرفیت مهندسی و ساخت در داخل کشور بسیار توانمند است گفت: سازمان بنادر و دولت از تمام تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کند و امیدواریم این روند برای پشتیبیانی تولید داخل و استفاده ازظرفیت داخلی ادامه داشته باشد و بتوانیم از آن بیشترین استفاده را داشته باشیم.

وی افزود: با شکوفایی تولید داخل مردم می‌توانند با وسایل پیشرفته‌تر و ایمن‌تر به سفر بپردازند.

اسلامی همچنین درباره پروژه پل خلیج فارس گفت: پروژه پل خلیج فارس به دلایل مختلفی متوقف شده است که یکی از آ‌نها ملاحظات زیست محیطی عنوان شده است از نظر تامین منابع و مطالعات مهندسی و اجرایی هم مشکلاتی وجود دارد و همه این عوامل سبب شده پروژه فعلا متوقف شود.

اسلامی ادامه داد: استانداری هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم مشترکا اقداماتی را انجام می‌دهند تا این پروژه مجددا فعال شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با سرمایه‌گذار هم مذاکراتی انجام شده است تا بتوان این مذاکرات را به قرارداد رساند و از این طریق شاهد از سرگیری اجرای این پروژه که نماد پیشرفت مهندسی کشور است باشیم.

وی با بیان اینکه پل خلیج فارس قشم را به بندرعباس متصل می‌کند گفت: این پروژه می‌تواند فرصت‌های اقتصادی برای مردم منطقه و کشورمان ایجاد کند.

وی همچنین درباره مذاکرات با استانداری برای محرومیت‌زدایی از منطقه بشاگرد گفت: مذاکراتی را داشتیم تا اقداماتی جهادی برای محرومیت‌زدایی در منطقه بشاگرد انجام شود که یکی از این ا قدامات احداث جاده‌های این منطقه است تا مردم دتسترسی راحت‌تری به مرکز استان داشته باشند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا