بانکبانک و بیمهتعاون و اشتغال

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بانک توسعه تعاون ظرفیت مناسب و ارزشمندی برای تعاونگران است

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه تعاون در جلسه شورای اداری مدیران این بانک حضوریافته بود ضمن تبریک سال روز تأسیس بانک گفت: تعاون به عنوان یک نعمت بسیار شایسته و یک فرصت بی بدیل و به عنوان عدالت محورترین روش اجتماعی و اقتصادی است که می‌تواند در حل مشکلات کشور و در شرایط سخت تحریم ظالمانه در قالب راهکار اساسی و یک اکسیر شفابخش مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  وزیر تعاون بانک توسعه تعاون را به عنوان یک ظرفیت اساسی برای بخش تعاون در جهت تأمین مالی موردنیاز طرح‌های اقتصادی قلمداد کرد و در این باره گفت: در کنار بانک توسعه تعاون سایر ظرفیت‌های اثربخش از جمله صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، معاونت اشتغال و کارآفرینی و معاونت تعاون یک زنجیره خدمات‌رسانی و یک قابلیت مناسب برای هم‌افزایی و سینرژی مطلوب برای توسعه و حمایت از بخش تعاون به‌حساب می‌آید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از فعالیت سه ساله اخیربانک و رشد مناسب در شاخص‌های عملکردی که باعث بروز ظرفیت و توانمندی بهتر و بیشتر این بانک شده است گفت: یکی از پارامترها و مولفه‌های سنجش توفیق و عدم توفیق بانک تخصیص تسهیلات هدفمند برای توسعه بخش تعاون است و لازم است نتیجه و ثمره فعالیت بانک توسعه تعاون در سطح شهرستان‌ها، استان‌ها و کشور در جهت کمک به توسعه ملی و اقتصاد ملی و تقویت و توسعه بخش تعاون مشخص و متمایز باشد.

همچنین بخوانید

وزیر تعاون با اشاره به ظرفیت و پتانسیل و مزیت‌های نسبی در سطح استانها گفت: با شناخت صحیح از قابلیت‌ها و مزیت‌ها می‌توان آن را در جهت توسعه تعاون به حرکت درآورد تا از این طریق بتوان سهم بخش تعاون را با کمک بانک توسعه تعاون افزایش داد.

شریعتمداری گفت: رویکرد اعتباری بانک می‌بایست در جهت کمک به رونق تولید، توسعه بخش تعاون و بنگاه‌های کوچک و متوسط و در صورت ضرورت، طرح‌های بزرگ در جهت ایجاد ارزش‌افزوده صورت گیرد تا تسهیلات اعتباری هدفمند بانک علاوه بر کمک به اشتغال آفرینی، توسعه و اثربخشی در تخصیص اعتباری با بازدهی لازم به چرخه بانک بازگردد.

وزیر تعاون با تاکید بر اجرای اصول حاکمیتی مطلوب اظهار داشت: نظام پاسخگویی شفاف، شایسته‌سالاری، رعایت کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع، تسهیل و تسریع در خدمات‌رسانی، جلب و جذب رضایتمندی مردم توام با کیفی سازی خدمات به مشتریان و مردم لازمه فعالیت همه کسب‌وکارها از جمله کسب‌وکار بانکی می‌باشد.

وی پرهیز از تبعیض جنسیتی و قومی را تاکید و در این باره گفت: رویکرد شایسته‌سالاری و بهره‌گیری از افراد جوان، خلاق، متعهد، متخصص و دلسوز می‌تواند مهمترین مزیت رقابتی همه سازمان در عصر حاضر تلقی گردد.

وزیر تعاون تکریم ارباب رجوع و رعایت حال مراجعه‌کنندگان و احترام گذاشتن به مردم توام با پیگری در جهت اجرای مقررات با رویکرد تسهیل و تسریع بخشی و ساده کردن مقررات را یکی از اصول و موارد مهم در حاکمیت مطلوب تلقی کرد و در این باره گفت: لازم است درجهت جلب اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی فعالیت بانک مبتنی بر رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای و عمل‌گرایی باشد.

شریعتمداری با تاکید مجدد بر اینکه افزایش توان بانک مستلزم تزریق سرمایه مناسب و بهینه می‌باشد گفت: موضوع افزایش سرمایه بانک به جدیت دنبال خواهد شد و به صورت صددرصدی از برنامه بانک در جهت تحقق و اجرای آن حمایت خواهیم کرد. وی با توجه به نیاز اقشار مختلف به تسهیلات اعتباری را مستلزم رویکرد منطقی در جهت تأمین منابع مالی خرد یادکرد و در این باره نقش بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون را موثر قلمداد کرد.

  

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا