بانکبانک و بیمه

انضباط مالی بانک توسعه تعاون قابل تقدیراست

محمدجعفر کبیری معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که عصر امروز در جلسه شورای اداری مدیران ستادی این بانک همزمان با دهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه تعاون سخن می‌گفت با اعلام مطلب فوق اظهارداشت: هدف از برقراری این جلسه بررسی مسائل بخش تعاون و تحرک بخشی برای دنبال نمودن توسعه بخش تعاون است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  وی با اشاره به اینکه توقع مجموعه بخش تعاون و بخش‌های حاکمیتی تعاون تلاش در جهت توسعه و تحول اقتصاد مردمی می‌باشد اظهارداشت: برنامه تحول بخش تعاون در حال آماده‌سازی برای کمک به توسعه کمی و کیفی این بخش و ارتقاء سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی است.

معاونت تعاون وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی بابیان اینکه منابع سرمایه‌ای به عنوان مهم‌ترین مولفه در فعالیت هر کسب‌وکار بانکی تلقی می‌گردد گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک توسعه‌ای صد درصد دولتی اتکاء و تکیه‌گاه فعالیتش می‌بایست براساس ظرفیت سرمایه‌ای‌اش باشد که متاسفانه سرمایه اندک این بانک، دست بانک را برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت و قدرت خدمات‌رسانی به تعاون گران و بخش تعاون را بسته است.

وی در همین رابطه افزود: خوشبختانه برای اولین بار از محل بدهی دولت مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای افزایش سرمایه این بانک تصویب که از طریق سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه جهت اجراء ابلاغ‌شده است که لازم است این مبلغ با سرعت بیشتر به بانک تخصیص یابد.

وی در همین رابطه افزود: در صورت تخصیص این مبلغ کماکان برای توسعه بخش تعاون و افزایش توان تسهیلات دهی به اثربخشی بانک لازم است از طرق دیگر از جمله طرح تاب (تعاون، اشتغال و بازار) که به صورت مشارکت از طریق معاونت تعاون و بانک توسعه تعاون برای کمک به ایجاد ۱۰۵ هزار فرصت شغلی دنبال می‌شود بتوان نسبت به افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون قدم‌های اساسی برداشت.

کبیری در خصوص ایجاد نظام هوشمند تسهیلات دهی با استفاده از ظرفیت بانک توسعه تعاون در قالب افزایش سرمایه گفت: لازم است منابع دولتی و منابع تخصیصی در اختیار با رویکرد تکمیل زنجیره فعالیت و تکمیل تولید از مسیر بانک توسعه تعاون پرداخت گردد. ضمن آنکه تلاش برای بهره‌گیری از روشهای خلاقانه برای جذب منابع به صورت برقراری ارتباط هدفمند با تعاون گران، اتحادیه‌ها و شرکتهای تعاونی، از جمله فرصت‌های قابل بهره‌برداری در همین راستا می‌باشد.

معاونت تعاون با تاکید براینکه تجهیزمنابع با بهره‌گیری از ظرفیت بخش تعاون و هدایت نقدینگی موجود در این بخش مستلزم ارائه خدمات خاص به تعاون گران می‌باشد گفت: قدرت خدمات‌رسانی بانک به بخش تعاون با رویکرد تجهیز و بهره‌گیری از منابع و ظرفیت بخش و سایر منابع در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت جدی دنبال خواهد شد.

کبیری جدیت و همت بیشتر درسال رونق تولید برای کمک به تعاونی‌ها و توسعه بخش تعاون را ضروری دانست و در این باره خاطرنشان کرد: ضرورت تسهیل گری و کاهش بوروکراسی اداری از جمله موارد مهم می‌باشد که خوشبختانه بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی کشور به‌مراتب سهل‌تر و راحت‌تر در مواجهه با مشتریان و جامعه هدف برخورد می‌نماید.

شایان ذکر است در این جلسه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، عیسی منصوری معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت مذکور، اعضاء هیات مدیره و مدیران ستادی و ادارات مستقل بانک توسعه تعاون، مهدی حسین نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و تعدادی از مدیران کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند.

   

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا