صنعت، معدن، تجارت

ورود بالای لوازم خانگی قاچاق به کشور

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: بطورکلی ورود لوازم خانگی قاچاق به کشور با توجه به ممنوعیت واردات نسبت به گذشته بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدمرتضی میری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: شوربختانه به این دسته از کالاها نمی‌توان اعتماد کرد و توصیه موکد به مردم اینکه از مغازه های مطمئن اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی اظهارداشت: بخشی از لوازم خانگی قاچاق از طریق پیله‌وری، کوله‌بری و ته لنجی از مرزهای غربی مثل بانه و مرزهای جنوبی به کشور وارد و بخشی دیگر از لوازم خانگی در قالب جابجایی مارک داخلی با خارجی بصورت تقلبی به مردم عرضه می شود.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: قاچاقچیان لوازم خانگی ایرانی را خریداری و پس از نصب مارک خارجی این اقلام را با چند برابر قیمت به عنوان لوازم خانگی خارجی به فروش می‌رسانند.

وی افزود: عرضه لوازم خانگی قاچاق و تقلبی بیشتراز طریق فضای مجازی و پیامک صورت می گیرد از اینرو به مردم توصیه می‌شود تا در هنگام خرید این اقلام دقت کنند که بطور حتم کالای خود را از فروشگاه‌های معتبر دارای جواز کسب خریداری کنند.

میری در ادامه یادآورشد: کالاهای ساخت داخل به لحاظ کیفیت دست کمی از کالاهای ساخت کشور های مانند ترکیه، چین و امثالهم ندارد بنابراین برای حفظ اشتغال، امنیت شغلی کارگران، رونق تولید، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر خرید و مصرف کالای ساخت داخل باید نسبت به اجناس خارجی ارجحیت داشته باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا