بین الملل

افت سهام آسیایی با تداوم وحشت از جنگ تجاری

با تداوم نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، سهام آسیایی برای هشتمین روز متوالی افت کردند، اما افت سهام با ادعای واشنگتن به تمایل برای ادامه مذاکرات محدود شد.  

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، با تداوم نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، سهام آسیایی برای هشتمین روز متوالی افت کردند، اما افت سهام با ادعای کاخ سفید برای تمایل واشنگتن به ادامه مذاکرات، محدود شد.  

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی که در اوایل امروز بدون تغییر بود، در پایان با افت ۰.۲ درصدی بسته شد.

نیکی ژاپن ۰.۳۳ درصد افت کرد.

در بازارهای چین شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۳۲ درصد پایین آمد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۱۱ درصد افت کرد.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۱ درصد از ارزش خود را از دست داد، اما ای‌اس‌اکس استرالیا برخلاف بازارهای منطقه توانست ۰.۶۴ درصد رشد کند.

شاخص‌های اروپایی هم در آغاز معاملات امروز خود توانستند افت‌های اولیه را جبران کنند و اندکی بالا بیایند. تا ساعت ۱۲:۲۳ به وقت تهران،  داکس آلمان ۰.۸۱ درصد، فوتسی انگلیس ۰.۱۱ درصد و کاک فرانسه ۰.۴۹ درصد رشد کردند.

نشانه‌هایی از مداخله چین برای جلوگیری از افت یوآن و تثبیت نرخ آن، وحشت از این که یک جنگ ارزی جهانی آغاز شود را کاهش داد. با این حال امروز دوباره نرخ یوآن افت کرد و بازارها مضطرب شدند.

لری کودلاو مشاور اقتصادی کاخ سفید، دیشب گفت که دولت ترامپ خواهان ادامه مذاکرات تجاری باچین است و همچنان در نظر دارد میزبان نمایندگان تجاری چین در ماه دسامبر برای بازگشت به مذاکرات باشد.

در بازار ارز، نرخ یوآن در بازارهای خارج چین به ۷.۰۳۶۹ رسید، که از رکورد پایین تاریخی ۷.۱۳۸۲ که در روز سه‌شنبه ثبت شده بود، بهتر بود، اما همچنان نسبت به نرخ بسته شده دیروز ۰.۳۹ درصد افت داشت.

دلار هم امروز ۰.۳۳ درصد در برابر ین ژاپن افت کرد و به نرخ برابری ۱۰۶.۱۰ رسید، اما همچنان نسبت به رکورد پایین ۷ ماهه ۱۰۵.۵۲، که دیروز ثبت کرده بود، بالاتر ماند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا