امور زیربناییراه و ساختمان

نماینده سازمان خصوصی‌سازی: ادعاهای نماینده مردم مشهد درباره واگذاری ایران ایر تور کذب است/مالک ایران ایرتور: از پژمانفر شکایت کردیم

نشست نماینده سازمان خصوصی‌سازیو مالک ایران ایرتور با موضوعات واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور برگذار شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، مجید شکاری در نشست خبری امروز با عنوان موضوعات واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با بیان اینکه بنده سابقه طولانی در صنعت هوانوردی دارم و در سال ۹۴ بنا به علاقه به تجربه تصمیم به خرید سهام ایران ایرتور گرفتم گفت: قبل از سال ۹۴ چندین مزایده برای واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور انجام شده بود اما از آ‌نجایی که متقاضی و خریدار نداشت به شخص حقوقی و حقیقی واگذار نمی‌شد.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مبلغ پایه ۳۴ میلیارد تومان و با بدهی ۳۸۵ میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده بود گفت: هر چند عده‌ای به من توصیه می‌کردند به جای خرید ایران ایرتور با این حجم از بدهی شرکت جدید تاسیس کنم اما بنا به دلایلی و بنا به علاقه شخصی اقدام به شرکت در پنجمین مزایده فروش ایران ایرتور کردم.

وی گفت: در آن زمان شرکت ایران ایرتور از مرز ورشکستگی هم رد شده بود و سوء مدیریت‌ها باعث تضعیف این شرکت شده بودند.

مالک شرکت ایران ایرتور با بیان اینکه بنده تنها شرکت کننده مزایده ایران ایرتور بودم اظهار داشت: قیمتی بالاتر از قیمت پایه پیشنهاد دادم و دو هفته بعد در جلسه‌ای در سازمان خصوصی با حضور ۱۵ نفر از مسئولان بنده به عنوان تنها شرکت کننده برنده مزایده شدم.

شکاری با اشاره به ادعاهای یک نماینده مجلس نسبت به تخلفاتی در واگذاری ایران ایرتور گفت: تمام مراحل قانونی بوده است و ادعاهای آقای پژمانفر کذب محض است.

وی با تاکید بر اینکه به اصل ۱۴۴ قانون اساسی و به باور تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به خصوصی‌سازی در این مزایده شرکت کردم گفت: تعجب می‌کنم یک نماینده مجلس بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ما را متهم می‌کند.

مالک شرکت ایران ایرتور تاکید کرد: آیا گناه ما این بوده است که از دولت جمهوری اسلامی خرید کردیم؟ اگر روال به این نحو است چرا دولت نسبت به فروش دارایی‌های خود اقدا م می‌کند. آیا گناه ما این است که مانند نیشکر هفت تپه نشدیم؟ ایران ایرتور امروز تاوان کدام کار کرده و نکرده خود را می‌پردازد؟

وی با اشاره به توسعه شرکت ایران ایرتور پس از واگذاری اظهار داشت: پیش از واگذاری این شرکت دارای ۷۰۰ نفر نیروی انسانی بوده است اما پس از آن به هزار نفر رسیده است و بزرگترین سرمایه این شرکت را نیروی انسانی آن می‌دانیم.

شکاری ادامه داد: پس از وا گذاری تمام طلبکاران این شرکت به ما حمله کردند و خواستار مطالبات خود شدند مطالباتی که پیش از واگذاری آنها را فراموش کرده بودند. به طوری که شرکت خدمات دهنده در فرودگاه برای پیاده شدن مسافران از ارائه پله امتناع می‌کرد و حساب شخصی بنده و خانواده‌ام را مسدود کردند.

وی با اشاره به ادعاهای ضد و نقیض پژمانفر نماینده مجلس دهم گفت: آقای پژمانفر یک روز می‌گوید ارزش برند ایران ایرتور ۵۰۰ میلیارد تومان است روز دیگر آن را ۷۰۰ میلیارد تومان و یک روز دیگر آن را هزار میلیارد تومان عنوان می‌کند این در حالی است که اساسا ایران ایرتور برندی نداشت و یادآور خاطرات بد برای مردم بود.

مالک شرکت ایران ایرتور گفت: پیش از این ایران ایرتور را با سقوط‌های متعدد و تاخیرهای بسیار طولانی می‌شناختند اما پس از واگذاری نسبت به نوسازی ناوگان و توسعه آن اقدام کردیم و از سال ۹۴ تا به امروز ۱۰ میلیون مسافر را در این مدت توانستیم جابجا کنیم.

شکاری با بیان اینکه در دوره برجام تفاهم‌نامه خرید هواپیما با شرکت‌های ایرباس، بوئینگ و سوخو منعقد کردیم گفت: پس از خروج آمریکا از برجام هر چند تمام این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها به تعلیق درآمد اما به سراغ خرید هواپیماهای دست دوم رفتیم و توانستیم سه فروند ایرباس خریداری کنیم که قرارداد این سه فروند اجاره به شرط تملیک است و به صورت لیزینگی با تسهیلات خارجی خریداری شده است.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان سال پنج فروند هواپیمای دیگر وارد ناوگان می‌وشد.

شکاری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا قصد شکایت از آقای پژمانفر بابت ادعاهایی که داشتند گفت: علیه ادعاهایی کذبی که آقای پژمانفر نسبت به ایران ایرتور داشتند به مجلس و هیئت نظارت شکایت کرده‌ایم چرا که آقای پژمانفر با ما غرض شخصی دارد و از سران سه قوه و آقای رئیسی برای کمک به مجموعه ایران ایرتور تقاضا می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر تعیین تکلیف ۱۳ فروند هواپیمای توپولف که با دستور دولت از رده خارج شدند گفت: قصد فروش این هواپیماها را نداریم و متعهد هستیم که اقساط وام این هواپیماها را بپردازیم و اولین قسط آن از سال آینده آغاز می‌شود

وی تاکید کرد: هر چند تعدادی از این هواپیماها به وزارت دفاع برای انجام یک سری از تحقیقات ارائه داده شده است اما باز هم حاضر هستیم اقساط آن را بپردازیم تا نخواهیم پول پارکینگ آنها را بدهیم. از سوی دیگر قصد واگذاری این هواپیماها را نداریم چرا که از حرف و حدیث‌های پس از آن هراس داریم.

شکاری همچنین درباره میزان بدهی ایران ایرتور اظهار داشت: بخش بزرگی از این بدهی‌ها به سررسید رسیده است و در برنامه پرداخت داریم خوشبختانه این مبلغ کوچکتر شده است.

مالک شرکت ایران ایرتور گفت: به اندازه نوک سوزن هم تخلف در خرید ایران ایرتور و اداره آن نداشتیم و حاضر هستیم با آقای پژمانفر در این باره به مناظره بنشینیم چرا که آقای پژمانفر تاکنون از سکوت ما سوء استفاده کرده‌اند.

همچنین در ادامه این نشست موسوی مدیرعامل ایران ایرتور با بیان اینکه تعداد پرسنل این شرکت پس از واگذاری ۳۶ درصد افزایش یافته است گفت: در بخش خلبان‌ها رشد ۶۰ درصدی داشتیم و تعداد مهمانداران ایران ایرتور از ۱۲۰ نفر به ۲۹۰ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پیش از واگذاری تعداد هواپیماهای ایران ایرتور پنج فروند ام دی بوده است که تنها سه فروند آن عملیاتی بود پس از واگذاری این تعداد را به هشت فروند هواپیما رساندیم که سه فروند آن ایرباس است و تا پایان سال پنج فروند هواپیما هم وارد این ناوگان می‌شود.

موسوی افزود: در حالی که ضریب اشغال صندلی ایران ایرتور پیش از واگذاری ۶۷ درصد بوده امروز این عدد به ۹۶ درصد رسیده و جزو ایرلاین‌های کم‌تاخیر در کشور هستیم.

جعفر سبحانی نماینده سازمان خصوصی سازی در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تخلف در واگذاری ایران ایرتور صحت داشته است، گفت: ادعاهای آقای پژمانفر را تکذیب می‌کنیم و واگذاری ایران ایرتور به صورت صد در صدی ضابطه‌مند و قانون‌مند بوده است.

وی تاکید کرد: خریدار تمام بدهی خود به سازمان خصوصی‌سازی را پرداخت کرده و یک ریال بدهکار هم نیست و جزو خوشنام ترین شرکت‌هایی است که خرید دولتی داشته است.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا