بورسبورس اوراق

تاثیر انتشار صحیح خبرهای اقتصادی، در کشف قیمت سهام/ رسانه باید نیروی امدادفرهنگ سازی باشد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران ضمن تقدیر و تجلیل از اصحاب رسانه، آن را نیرویی مناسب در فرهنگ سازی صحیح جامعه دانست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل سنا، شاپور محمدی ، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین پایانی سومین جشنواره بورس و رسانه بیان کرد: یکی از جشنواره هایی که در دنیا نظیر ندارد، جشنواره بورس و رسانه است. این جشنواره کمک می کند شناخت مردم از بازار سرمایه افزایش یابد و به تبع آن شاهد ورود افراد بیشتری به این بازار باشیم.

وی با اشاره به استقبال شرکت کنندگان از این جشنواره افزود: در این دوره از جشنواره آثار ارسالی ۲۰ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشت و امسال ۸۲۰ اثر ارسال و مورد داوری قرار گرفت.

همچنین سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: در زمینه خبر و رسانه صحت، دقت و سرعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تمامی فعالان بازار سرمایه نیز می دانند کارایی این بازار زمانی افزایش میابد که فعالان بتوانند از کارایی اطلاعات ورودی استفاده های مناسب را داشته باشند. در این زمینه بحث خبر و اطلاعات دو واژه جدا نشدنی از بورس و بازار سرمایه به شمار می رود و  انتشار صحیح و با سرعت خبرهای اقتصادی و سیاسی  در کشف قیمت سهام شرکت ها تاثیر بسزایی دارد.

محمدی ضمن اشاره به کارکردهای رسانه در حوزه بازار سرمایه بیان کرد: رسانه ها می توانند یکی از مهمترین مبلغان فرهنگ سازی باشند و راه آشنایی با بازار سرمایه در تمامی سطوح هستند. زمانیکه آموزش های سنتی و کلاسیک دانشگاهی نمی تواند به اندازه رسانه ها اثر داشته باشد، باید به نقش رسانه بیش از هر دوره ای توجه کرد.

وی افزود: طی سال های اخیر سازمان بورس و نهادناظر توجه ویژه ای به مباحث فرهنگ سازی و آموزش داشته و همکاری و همیاری خبرنگاران با نهاد ناظر در بهترین سطح قرار دارد و این روزها در بازار واژه هایی مانند بورس نویس بسیار مصطلح شده و امیدواریم واژه های مشترک بیشتری به وجود بیاید که نشان دهنده همکاری و تعامل رسانه و بازار باشد.

دبیر شورای‌عالی بورس همچنین در خصوص اثرات مهم رسانه بیان کرد: رسانه ها می توانند در تمامی دستگاه های اجرایی نقش بی بدیلی داشته باشند. رسانه ها به دستگاه های اجرایی کمک می کنند و در زمینه اجرای برنامه های جدید نظر مطالبه گران را انتقال می دهند. همچنین این گروه می توانند اقدامات اجرایی دستگاه ها را به فعالان بازار انتقال دهند و ارتباط دوسویه مفیدی را به وجود آورند.

محمدی از دیگر کارکردهای رسانه ها را اطلاع رسانی و آگاه سازی دانست و گفت: رسانه ها با تولید آثار مختلف مانند فیلم ، رادیو و محتوای چندرسانه ای می توانند نیروی امداد  فرهنگ سازی باشند.

وی همچنین ابراز کرد: سازمان بورس و بخش اطلاع رسانی بازار سرمایه طی مدت اخیر در زمینه فرهنگ سازی در استان های مختلف کشور فعالیت بسیاری داشته و این امر می تواند پتانسیل های مختلف سرمایه گذاری در بورس را به تمامی مردم در اقصی نقاط ایران نشان دهد و باعث ترویج بیشتر فرهنگ سرمایه گذاری در کشور شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: یکی از مهمترین اقدامات اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار  در زمینه تامین مالی جمعی است که به تصویب شورای عالی بورس نیز رسیده است. در تامین مالی جمعی سازمان بورس می تواند در حوزه های مختلفی نظیر سینما، تولید محتوای فرهنگی و کتب ورود کند و در تامین مالی محصولات فرهنگی نقش داشت باشد.

وی در پایان بیان کرد: جشنواره بورس و رسانه می تواند علاوه بر شناسایی آثار برتر بورسی ، انگیزه ای برای فعالیت بیشتر خبرنگاران باشد. همچنین این جشنواره می تواند تعامل میان رسانه ها و اهالی بازار سرمایه را افزایش دهد و به تبع آن قدرت تفکر سرمایه گذاری را میان مردم قدرت بخشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا