بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

اگر مطب پزشکی کارتخوان نداشت، گزارش دهید

مدیرکل بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: مردم اگر به مطب پزشکی مراجعه کردند و آن مطب دستگاه کارتخوان نداشت، موضوع را به ستاد خبری سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ، هادی خانی مدیرکل بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی در گفتگو با صدا و سیما از سیاست جدید دولت برای مقابله با فرار مالیاتی خبر داد . مهمترین بخش های سخنان وی در پی می آید:

* فرار مالیاتی پنج عنصر دارد که یک عنصر آن سازمان امور مالیاتی است.به عنوان مثال اگر دستگاه مربوط در صدور مجوز کارت های بازرگانی، اعتبار سنجی درست را انجام می داد و این کارت به راحتی در اختیار هر کسی قرار نمی گرفت فرارهای مالیاتی ناشی از آن بر دوش سازمان امور مالیاتی بار نمی شد.

همچنین بخوانید

*بخشی از دستگاه های اجرایی و حاکمیتی کشور، همکاری لازم را با سازمان امور مالیاتی نکردند.

پزشکان و مالیات

*به موضوع پوزهای بانکی ورود کرده ایم؛ بیش از ۷ میلیون دستگاه پوز بانکی (پایانه های پرداخت کارت خوان) در کشور داریم. اینکه این دستگاه پوز با چه کاربری و دست چه افرادی قرار گرفته مهم است .

* از بانک مرکزی می خواهیم هر چه زودتر دستگاه های پوز را از نظر مالیاتی شناسنامه دار کند و این بانک تا پایان امسال فرصت دارد تا این کار را انجام دهد.

* هیچ کاری به موقعیت افراد نداریم و با هر شخصیت و مقامی که فعالیت اقتصادی کرده اما در آمدهایش را به درستی به سازمان امور مالیاتی اظهار نکرده و مالیات نپرداخته است، برخورد قانونی می کنیم و حق دولت را خواهیم گرفت.

*قانون بودجه ۹۸ پزشکان را به نصب صندوق های فروشگاهی مکلف کرده است، بنابراین سازمان امور مالیاتی، اولویت را به پزشکان اختصاص داد و موضوع این نبود که پزشکان فرار مالیاتی گسترده ای دارند بلکه ۱۵ تا ۲۰ درصد پزشکان در سامانه های ما رد پا و پرونده های مالیاتی ندارند و قشر زیادی از آنها مالیات خود را می پردازند.

* تا ۲۳ مرداد که شاید تمدید شود به پزشکان مهلت دادیم که دستگاه های کارتخوان خود را در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنند.

* مردم اگر به مطب پزشکی مراجعه کردند و آن مطب دستگاه کارتخوان نداشت، موضوع را به ستاد خبری سازمان امور مالیاتی به شماره ۰۲۱۳۵۰۱۹ اعلام کنند و سازمان امور مالیاتی علاوه بر جریمه غیر قابل بخشش، این نوع عدم همکاری ها را فرار مالیاتی محسوب و با آنها برخورد قانونی می کند.

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا