امور زیربناییراه و ساختمان

وزیر راه: خبرنگاران صاحب مسکن می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تمام شهرها کشور پروژه‌های فعال ساخت مسکن وجود دارد، گفت: خبرنگاران نیز می‌توانند مانند سایر اقشار از این پروژه‌ها استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اسلامی اظهار کرد: خبرنگارانی که فاقد مسکن هستند، مانند سایر اقشار جامعه می‌توانند در پروژه‌های ساخت مسکن در شهرها ثبت نام کرده و از مسکن برخوردار شوند.

وی تاکید کرد:هیچ شهری نیست که پروژه فعال مسکن در آن وجود نداشته باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش تسنیم، وزارت راه و شهرسازی چند طرح مسکنی از جمله “تام کاد” را در دست اجرا دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی در این‌باره گفته است:طرح اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شهری، احداث و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ایجاد بازار تعهدی مصالح، تکمیل طرح مسکن مهر، جمع‌آوری سرمایه‌های خرد ملی در قالب صندوق‌های تأمین مسکن برای گروه‌های متوسط به پایین درآمدی و استفاده از زمین‌های دستگاه‌های دولتی، نظامی و نهادهای عمومی غیردولتی در قالب طرح‌های «تام کاد» و «تام فاز» و «تام اج» و در نهایت ورود عملیاتی به رفع معضل سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده از مهم‌ترین برنامه‌های اجرای وزارتخانه در بخش مسکن است.

حسینی با اعلام این‌که طرح «تام کاد» طرح (تأمین مسکن کارکنان دولت) به‌رؤیت رییس جمهوری رسیده و اکنون سازمان برنامه و بودجه در حال تهیه شیوه‌نامه اجرای آن جهت تصویب در هیئت دولت در حال پیگیری است، بیان کرد:‌ طرح دیگر “تام فاز” (تأمین مسکن به‌روش فروش اقساطی) است تأمین مسکن به‌روش فروش اقساطی زمین نیز در دست برنامه‌ریزی است و به‌زودی سازوکار آن تهیه و اعلام می‌شود.

وی با اشاره به طرح «تام اِج» و مراحل آن گفت: این طرح که طرح تأمین مسکن به‌روش اجاره است، طرحی است که وزارتخانه برای تمامی دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه با برنامه‌ریزی مشخصی پیگیری می‌کند.

ویی همچنین با اشاره به وضعیت مسکن مهر افزود: کل واحدهای مسکونی مهر دارای قرارداد دو میلیون و ۲۰۳ هزار و ۷۶ واحد بوده است که همه واحدهای تحویل‌شده از این میزان کل شامل یک میلیون و ۸۳۴ هزار و ۴۳۲ واحد است.

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا