امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

گلستان در پرداخت خسارت سیل پیشروست

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: این استان در پرداخت خسارت های بخش کشاورزی ناشی از سیل در مقایسه با سایر استان های کشور خیلی جلوتر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عباس اغنامی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بیشترین خسارت سیل در استان گلستان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی همچنین اظهارداشت: بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ناشی از سیل در اواخر سال گذشته و اوائل سال جاری دچار خسارت شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: محصول ۹۰ هزار هکتار از این اراضی صددرصد نابود شد.

وی افزود: بطورکلی ۲۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای استان گلستان از سوی دولت مصوب شده که از این مبلغ تاکنون ۱۳۵ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد تخصیص پیدا کرده است.

اغنامی اظهارداشت: اولویت نخست پرداخت خسارت در بخش کشاورزی مربوط به کسانی که صد درصد در اثر سیل دچار آسیب شده اند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: تا کنون ۹۲.۵ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان، دامداران و دامپروران در حوزه های مختلف بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: کشاورزانی که کمتر از صد درصد دچار خسارت شده اند پرونده این افراد نیز در حال بررسی و پس از تکمیل فرآینده ها خسارت آنان نیز پرداخت خواهد شد.

وی اظهارداشت: کمک های بلاعوضی که تاکنون در سطح استان پرداخت شده مربوط به کشاورزانی که صددرصد دچار آسیب شده اند.

اغنامی در ادامه ضمن اشاره به سهم ۲۵۲ میلیارد تومانی استان گلستان از تسهیلات ارزان قیمت یادآورشد: بطورکلی از این مبلغ نیز تاکنون ۲۰ میلیارد تومان به سیل زدگان در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا