گردشگری

داشتن آگاهی مهمترین رکن سفر است

یک کارشناس حوزه گردشگری گفت: قبل از انتخاب مقصد سفر، باید آگاهی و هدف داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امین نوری کارشناس حوزه گردشگری در گفتگو با برنامه روز از نو رادیو اقتصاد گفت: بسیاری از مردم به دلیل هزینه های زیاد از سفر رفتن امتناع می نمایند و این در حالی است که با آگاهی از نحوه سفر و برنامه ریزی صحیح می توان سفری خوش و مقرون به صرفه داشت.

وی افزود: با شروع هر تعطیلاتی افراد بدون هدف به سوی شهرهای ساحلی و شمالی رفته و ضمن تجربه ترافیک سنگین و با استقرار در منزلگاه های ساحلی به شهر خود باز می گردند حال از دیدن بسیاری از تفرجگاه ها و مناطق جنگلی و بکر بی نصیب مانده اند.

همچنین بخوانید

رامین نوری با اشاره به ظرفیت های تفریحی کشور گفت: بسیاری از مناطق کشور از بازدید هموطنان مغفول ماندند که با سفر به این مناطق می توان از اکسیژن کافی، مناظر زیبا ، غذای ارزان قیمت رستوران های محلی و آشنایی با فرهنگ و افراد جدید بهره برد.

وی از تولید نقشه های گردشگری، کتابهای راهنمای سفر و اطلس های جاده ای توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد و افزود: برای سفر نباید دیدگاه افراد صرفا” رسیدن به مقصد باشد بلکه با استفاده از این نقشه ها می توان از مسیر ها و تفرجگاه های بین راه نیز استفاده نمود.

وی درست دیدن، درست رفتار کردن با محیط زیست ، مراقبت از آثار فرهنگی و اشتراک گذاری تجربیات را از ارکان مهم سفر دانست.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا