بانکبانک و بیمه

تخصیص ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع استان قم

مدیر عامل بانک صنعت و معدن از تخصیص ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرحهای تولیدی استان قم خبر داد که برای ۲۶۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این بانک که روز چهارشنبه به استان قم سفر کرده بود، در دیدار با استاندار و مسؤلان مرتبط با بخش تولید در این استان ضمن بیان مطلب فوق افزود: سرپرستی بانک صنعت و معدن در استان قم ۹هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۲ طرح صنعتی از ابتدای سال ۹۲ تا پایان سال ۹۷ پرداخت کرده که از این ۴۲ طرح صنعتی و اقتصادی، ۳۲ طرح به‌صورت کامل به مرحله بهره‌برداری رسیده است. ۱۰ طرح باقی‌مانده نیز تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. همچنین این بانک در زمینه اعطای تسهیلات در طرح رونق تولید در جایگاه برتر در میان بانک های استان قرار دارد.

وی افزایش اختیارات سرپرستی بانک صنعت و معدن قم را از رویکردهای سال جاری دانست و تصریح کرد: با این افزایش اختیار پیش‌بینی‌شده روند پرداخت تسهیلات به صنعتگران در دو بخش سرمایه در گردش و اتمام طرح‌های نیمه تمام تسریع خواهد شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین عنوان کرد: بانکداری دیجیتال و بانکداری شرکتی از جمله اقدامات این بانک در راستای شناسایی و تامین نیاز مشتریان می‌باشد که گامهای اولیه به منظور استقرار بانکداری شرکتی در این استان برداشته شده است.

وی با اشاره به وجود برخی طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در قم اظهار داشت: افزایش هزینه‌های تولید از عوامل مهم راکد ماندن طرح‌های صنعتی و توقف آن‌ها با وجود درصد پیشرفت فیزیکی بالاست که در صورت بازنگری در این طرح‌های نیمه‌تمام توسط مدیریت استان، امکان تامین اعتبار این طرح‌ها از محل اعتبارات بانک صنعت و معدن وجود دارد.

دکتر مهری ادامه داد: همچنین ارائه مشاوره‌های فنی، اقتصادی و مالی اقدام دیگری بوده که برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام به صنعتگران و معدن‌کاران برای پیشبرد مشکلات توسط این بانک انجام می‌شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: حفظ اشتغال موجود و افزایش میزان اشتغال رویکردی بوده که در بانک صنعت و معدن در قم دنبال می‌شود. دیدار با استاندار قم از دیگر برنامه های سفر یکروزه مدیر عامل بانک صنعت و معدن بوده که در این دیداراستاندار قم بر تسریع تسهیلات اشتغال‌زایی تاکید و اشاره کرد با تمرکز وجوه سپرده های گیرندگان تسهیلات در بانک صنعت ومعدن می‌توان روند پرداخت توسط این بانک را ارتقا داد.

دکتر سرمست گفت: وجود بانک‌های تخصصی در توسعه اقتصاد استان در بخش‌های مختلف اهمیت ویژه‌ای دارد. وی به اثرگذاری مثبت بانک صنعت و معدن در فرآیندهای اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: گسترش شعب این بانک در قم و نیز افزایش منابع مالی بانک صنعت و معدن در کنار توانمندی مدیریت این بانک در استان در ارتقای عملکرد بانک صنعت و معدن موثر است.
سرمست، افزایش اختیارات مدیریت بانک‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: ارائه تسهیلات به صنعتگران و تولیدکنندگان از صندوق ذخیره ارزی سهم مهمی در رونق اقتصادی قم دارد.

وی همچنین به اهتمام استان در حمایت از واحدهای تولیدی اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری هفتگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بازدید میدانی از واحدهای تولیدی در مسیر حمایت از تولید در استان است. همچنین دیدار مدیرعامل بانک صنعت و معدن با همکاران شعب در استان قم از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بوده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا