ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

در نبرد بین اسپیکرهای هوشمند، کدام برنده می‌شود؟

به نظر می‌رسد که اسپیکرهای هوشمند آمازون همچنان پرفروش‌تر از دستگاه‌های مشابه ارائه شده توسط گوگل و اپل هستند.

به گزارش آرمان اقتصادی، اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است و بسیاری از علاقمندان به فناوری در سال‌های اخیر سعی می‌کنند که یک اسپیکر هوشمند در خانه و محل کار تهیه کرده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

حالا آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت marketing land نشان می‌دهد که کاربران آمریکایی همچنان تمایل و علاقه بیشتری به خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند ارائه شده توسط شرکت آمازون از خود نشان داده‌اند که این امر گویای محبوبیت بیشتر آمازون نسبت به سایر رقبای خود یعنی گوگل و اپل است که اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم (مینی و ماکس) و هوم‌پاد را توسعه، تولید و عرضه کرده‌اند.

همچنین بخوانید

بر اساس نمودار زیر، در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی بالغ بر ۷۵ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش رفته است که از این میزان، بیش از ۵۰ میلیون واحد آن به برند آمازون تعلق دارد. از میزان باقی‌مانده اسپیکرهای هوشمند، گوگل‌هوم توانسته است کمتر از ۲۰ میلیون دستگاه و اپل نیز کمتر از پنج میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند را در این بازار به خود اختصاص دهد. 

این نمودار همچنین نشان می‌دهد که روند استقبال کاربران از خریداری و استفاده از اسپیکرهای هوشمند از سال گذشته تاکنون صعودی و افزایشی بوده است ولی آمازون همچنان سهمی بسیار بیشتر از سایر برندهای تولید و عرضه کننده اسپیکرهای هوشمند، همچون گوگل و اپل را داراست. 

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اسپیکرهای هوشمند با سایر اسپیکرهای معمولی همین نام هوشمند آن است، بدان معنا که قادر است با اتصال به اینترنت اغلب کارهایی که یک گوشی هوشمند یا رایانه می‌کند، را انجام دهد.

یک اسپیکر ساده یا معمولی تنها قادر است داده و صدای ورودی را با قدرت و کیفیت بیشتری به بلندگوهای تعبیه شده در خود فرستاده و فایل‌های صوتی موردنظر کاربران را با صدای بلندتری پخش کند. این اسپیکرها هرگز قادر نیستند به اینترنت متصل شوند و کارهای هوشمندانه‌ای نظیر برقراری تماس با مخاطبان، ارسال پیام متنی از راه دور و سایر کارهای دیگری که یک اسپیکر هوشمند قادر به انجام آن است، انجام دهد.

از نخستین، بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند می‌توان به شرکت‌های گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت اشاره کرد که البته سایر برندهای فعال در حوزه تکنولوژی نظیر سامسونگ، شیائومی و غیره نیز به طراحی، تولید و عرضه آن پرداخته و درتلاشند تا بتوانند سهم بزرگتری از بازار این گجت‌های هوشمند را از آن خود کنند.

از آنجا که سال  ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.

اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس، آمازون اکو با بهره‌مندی از دستیار صوتی الکسا، هوم‌پاد اپل و کورتانای مایکروسافت از جمله برترین اسپیکرهای هوشمندی هستند که در جهان توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند و نظر خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به تکنولوژی را به خود جلب کنند.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا