امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تعیین ۱۹ جایگاه عرضه دام زنده در تهران

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران از تعیین ۱۹ جایگاه عرضه دام زنده برای روز عید سعید قربان در تهران خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید سلطانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی از این تعداد یک مرکز برای دام سنگین و ۱۸ مرکز مربوط به عرضه دام سبک است.

وی اظهارداشت: اتحادیه سراسری دامداران نیز به تمامی اتحادیه های استانی اعلام کرد اگر دامی برای عرضه دارند می توانند در این مراکز عرضه کنند.

همچنین بخوانید

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: واحد آمار و اطلاعات اتحادیه ماهانه قیمت دام زنده را از استان های سراسرکشور جمع آوری می کند.

وی افزود: قیمت دام زنده در برخی از استان های کشور با توجه به آمار و اطلاعات دریافتی از ۳۶ تا ۴۴ هزار تومان در نوسان است.

سلطانی تصریح کرد: اتحادیه سراسری دامداران میانگین قیمت دام زنده را با توجه به مستندات موجود به ازای هرکیلوگرم ۴۲ هزار تومان تعیین و به تمامی اتحادیه ها اعلام کرده که اگر با این قیمت می توانند دام های خود را در مراکز مورد پیش بینی عرضه کنند.

وی گفت: امکان دارد برخی با این قیمت دام خود را عرضه و برخی دیگر به دلیل عدم صرفه اقتصادی با قیمت مزبور دام خود را عرضه نکنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: قیمتی که این اتحادیه به عنوان نماینده دامداران تعادلی می داند بالاتر از ۴۲ هزار تومان نیست.

وی اظهارداشت: شوربختانه قیمت دام زنده دو روز قبل و دو روز بعد از عید قربان ۱۰ تا ۱۵ درصد تفاوت قیمت پیدا می کند.

سلطانی در ادامه یادآورشد: متاسفانه برخی افراد از این فرصت سوء استفاده و دام زنده را با قیمت های بالاتر به بازار عرضه می کنندکه به دور از انصاف است.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا