بورسبورس اوراق

دومین رشد شاخص بورس در دومین روز هفته/ کوچکترهای بازار سهام، همچنان در مرکز توجه قرار دارند

شاخص کل بورس تهران امروز با رشد ۵۷۰ واحدی مواجه شد و در کانال ۲۵۵هزار واحد باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  معاملات بازار سهام امروز در حالی پیگیری شد که شاخص کل بورس بر خلاف روزهای پایانی هفته گذشته، با روند صعودی همراه بود. این نماگر مهم امروز با رشد ۵۶۹ واحدی معادل (معادل ۰.۲۲) درصد به ارتفاع ۲۵۶ هزار واحدی نزدیک شد. ارزش کل معاملات بورسی امروز تقریبا ۹۱۷ میلیارد تومان بود و حجم معاملات به بیش از ۲ میلیارد سهم ‌رسید. گفتنی است که امروز معاملات بلوکی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ناچیز بود و کل معاملات ۹۱۷ میلیارد تومانی به سهام و حق تقدم در نمادهای عادی بورسی اختصاص یافت.

همچنین شاخص کل هم‌وزن بورس، امروز با رشد ۰.۸۴ درصدی مواجه شد. این امر حاکی از ادامه توجه فعالان بورسی به نمادهای کوچکتر بازار است.

همچنین بخوانید

ترین‌های بورس امروز

امروز نمادهای«تاپیکو»، «شتران»، «همراه» و «و امید» در مجموع با ۵۶۶ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص امروز برجای گذاشتند، در مقابل نمادهای «فارس»، «کگل» و «پارس» در مجموع با اثر ۴۹۳ واحدی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل تحمیل کردند.

نمادهای معاملاتی بانک تجارت، سایپا، های‌وب، گروه مپنا، پارس خودرو و فولاد مبارکه پربازدیدترین نمادهای بورسی بودند.

همچنین در بین نمادهای بورسی، بیشترین ارزش معاملات به نمادهای «های وب»، «وخارزم»، «واتی» و «نوری» اختصاص یافت. در بین صنایع بورسی نیز، گروه‌های خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و فلزات اساسی در صدر فهرست پرمعامله‌ترین گروه‌ها قرار گرفتند.

گفتنی است نمادهای «ثفارس» و «حتوکا» امروز با رشد قیمتی به ترتیب ۱۱ و ۸.۵ درصدی مواجه شدند و بیشترین بازدهی روزانه را برای سهامداران خود به ارمغان آوردند. در طرف مقابل نمادهای «برکت»، «وپارس»، «غدشت» و «کسعدی» با بیشترین افت روزانه قیمت مواجه شدند.

کوتاه از فرابورس

شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز با رشد ۵ واحدی مواجه شد و هم‌جهت با شاخص بورس حرکت کرد. با احتساب این رشد، آیفکس به سطح ۳هزار و ۴۳۸ واحد رسید.

ارزش معاملات فرابورس ۹۲۱ میلیارد و حجم معاملات هم بیش از ۲ میلیارد بود. از این میزان، ۵۶۶ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در نمادهای عادی فرابورسی اختصاص یافت.

در میان نمادهای فرابورسی «کگهر» و «میدکو» در مجموع با تاثیر ۱۶واحدی بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس داشتند، اما «دماوند»، «مارون»، «وهور»، «دی» و «شپاس» جمعا شاخص فرابورس را ۱۲ واحد تنزل دادند.

 

از طريق
محمدمیلاد عبداللهی
منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا