امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

محصولات گلخانه‌ای از محدودیت‌های صادراتی مستثنا هستند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: طی ماه‌های اخیر محدودیت‌هایی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی اعمال شده اما محصولات گلخانه‌ای از اینگونه محدودیت‌ها مستثنا هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لزوم توجه به کشت گلخانه‌ای در کشور با توجه به محدودیت منابع آبی کشور، گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به کمبود منابع آب اقدامی ضروری محسوب می‌شود که تا کنونی در زمینه آن به خوبی فرهنگ سازی نشده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان بهره‌وری، اشتغال و راندمان تولید در واحد سطح کشت گلخانه‌ای بسیار بالاتر از کشت معمولی است، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در مجلس شورای اسلامی همانند اقدامات صورت گرفته در زمینه قانون گذاری برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در خصوص کشت گلخانه‌ای نیز اقدام مناسبی داشته باشیم.

لزوم تخصیص یارانه به اجرای پروژه‌های گلخانه

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه می‌توان به اجرای پروژه‌های گلخانه‌ای همانند اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار یارانه اختصاص پیدا کند، عنوان کرد: با ایجاد فرهنگ‌سازی و تبلیغات مفید می‌‍‌توان زمینه توسعه کشت گلخانه‌ای را فراهم کرد.

کشت گلخانه‌ای نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بالایی دارد

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های کشت گلخانه‌ای نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بالایی دارد اما اجرای آن برای کشور از نظر میزان تولید و پس انداز آب موثر است، ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی تولید شده در سیستم گلخانه ای با توجه با پایین بودن میزان مصرف آب در آنها صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

محصولات گلخانه‌ای قابلیت رقابت در بازارهای بین المللی را دارند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه طی ماه‌های اخیر محدودیت‌هایی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی اعمال شده اما محصولات گلخانه‌ای از اینگونه محدودیت‌ها مستثنا هستند، خاطرنشان کرد:علی رغم نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بالا کشت محصولات گلخانه‌ای و صادرات آن سود آوری مناسبی دارد که موجب بازگشت سریع سرمایه گذاری اولیه می‌شود و محصولات تولیدی آن در بازارهای بین المللی قابلیت عرضه و رقابت دارند./پایان پیام

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا