ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نکاتی جالب درباره مایکروسافت!

مایکروسافت یکی از غول‌های تکنولوژی جهان است که توسعه‌دهنده سیستم‌عامل ویندوز و بسیاری دیگر از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پرکاربرد نیز به شمار می‌رود.

به گزارش آرمان اقتصادی، مایکروسافت یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود که توسعه‌دهنده سیستم‌عامل ویندوز و بسیاری دیگر از نرم‌افزارهای مورد استفاده کاربران رایانه‌های ویندوزی همچون مجموعه برنامه‌های مایکروسافت آفیس است.

هموراه حقایق زیادی درباره گذشته و حال شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری وجود دارد که حالا وب‌سایت thefactsite در گزارشی به مجموعه‌ای از مهم‌ترین و شاید جالب‌ترین آنها پرداخته است که در زیر به آن اشاره شده است:

همچنین بخوانید

نخستین قرارداد همکاری مایکروسافت با شرکت IBM در سال ۱۹۸۰ میلادی صورت گرفته است تا یک سیستم‌عامل جدید مخصوص رایانه را تحت عنوان PC DOS توسعه دهند.

نخستین نسخه سیستم عامل توسعه داده شده از سوی مایکروسافت، ویندوز۱.۰ بود که یک سیستم‌عامل ۱۶ بیتی بود.

بیل گیتس، موسس و بنیانگذار شرکت مایکروسافت، در سن ۳۱ سالگی و در سال ۱۹۸۷ میلادی عنوان جوان‌ترین میلیاردر جهان را به خود اختصاص داد.

مایکروسافت نخستین ساعت هوشمند را که به قابلیت مقاومت در برابر آب و رطوبت مجهز بود، در سال ۱۹۹۴ میلادی به مرحله تولید رساند.

حرف ایکس در دستگاه کنسول بازی ایکس باکس که توسط مایکروسافت به صورت اختصاصی توسعه داده شده است، از عبارت مربوط به نرم‌افزار  Windows’ DirectX software آمده است که برای پردازش گرافیک توسعه داده شده بود.

از سال ۱۹۸۱ میلادی به بعد، خط تیره‌ای که میان دو کلمه تشکیل دهنده نام شرکت مایکروسافت وجود داشت، برداشته شد و نام آن به صورت یک‌سره به شکل Microsoft نوشته شد.

بر اساس فهرست پرسنل در سال ۲۰۱۵ میلادی، نسبت جنسیت تعداد کارمندان و کارکنان شرکت مایکروسافت سه مرد به چهار زن اعلام شده است.

متوسط حقوق یک مهندس نرم‌افزار در شرکت مایکروسافت حدود ۱۰۶ هزار دلار است.

موسسان شرکت مایکروسافت بیل گیتس و پال آلن بودند و مدیر ارشد اجرایی آن نیز هم اکنون ساتیا نادلاست.

مایکروسافت تنها ۲۵ درصد از فروشگاه‌های عرضه محصولات فناوری در سراسر جهان را داراست که در مقایسه با بزرگترین رقیب آن، اپل بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.

این شرکت نسخه ویندوز ایکس‌پی را در سال ۲۰۰۱ عرضه و منتشر کرد و پشتیبانی از آن را نیز در سال ۲۰۱۴ میلادی پایان داد ولی جالب است که بدانید هنوز حدود ۳۰ درصد از رایانه‌های جهان از این نسخه از ویندوز استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا