امور زیربناییصنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

جزئیات نحوه توزیع چای وارداتی با ارز دولتی

مدیرکل دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت از نحوه توزیع چای وارداتی با ارز دولتی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، محمدرضا کلامی  درباره نحوه توزیع چای وارداتی با ارز دولتی، گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید‌کنندگان مکلف شده است تا قیمت چای وارداتی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی را احصا و اعلام کند.

مدیرکل دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت بیان داشت: همچنین این سازمان مکلف شده است، تا فهرست موجودی و صاحبان محموله‌های چای ترخیص شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را به ستاد تنظیم بازار اعلام کند.

وی افزود: مقرر شده  تا این چای از طریق شبکه‌های مشخصی توزیع،  مانند هیات‌های مذهبی برای مصارف ماه‌های محرم و صفر ، آموزش و پرورش، اتحادیه‌های کارمندی و کارگری و یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شود که به زودی در رابطه با آن اطلاع رسانی انجام می‌شود.

کلامی اظهار داشت: تمام ترخیص کنندگان محموله‌های چای با ارز ۴۲۰۰ نیز برای رفع تعهد ارزی خود مکلف به اخذ قیمت مصوب از سازمان حمایت و شبکه توزیع از دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار با درج قیمت مصوب بر روی کالا هستند.

وی افزود: در ضمن کالای چای به فهرست کالاهای مشمول توزیع برای مصارف هیات‌های مذهبی در ایام محرم و صفر علاوه بر برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ اضافه شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا