بانک و بیمهبین المللطلا و ارز

نوسان اونس جهانی در اطراف ۱۵۰۰ دلار

رویترز گزارش داد نگرانی در مورد رشد اقتصادی در جهان، همچنان اونس جهانی را در نزدیکی ۱۵۰۰ دلار در نوسان نگاه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس،  قیمت طلا در معاملات امروز تحت تاثیر مبادلات تجاری اندک به علت تعطیلات در برخی کشورها، در نزدیک سطح ۱۵۰۰ دلار در نوسان است، زیرا بلاتکلیفی در مورد جنگ تجاری چین و آمریکا و نگرانی‌ها در مورد کندی رشد اقتصادی مانع از کاهش بیشتر می‌شود.

هر اونس طلا با ۶.۵۷ دلار کاهش ۱۴۹۰.۳۸ دلار معامله شد.

همچنین بخوانید

بسیاری از بازارها در آسیا از جمله سنگاپور و ژاپن برای تعطیلات امروز بسته هستند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در روز جمعه گفت، آماده نیست که با چین توافق کند و حتی دور بعدی مذاکرات در ماه سپتامبر را زیر سوال برد.

دنیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد گفت: «یک ریسک برای بالا رفتن قیمت طلا ، صدور قطعنامه در مذاکرات امریکا و چین است از این رو اظهارات ترامپ در روز جمعه به وضوح احتمال صدور این قطعنامه در آینده نزدیک را کم کرد.»

تشدید جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، سبب افزایش قیمت طلا شده است، به طوری که قیمت این فلز گران‌بها نزدیک به ۶ درصد در ماه جاری میلادی افزایش یافته است.

هاینس ادامه داد، اگر جنگ تجاری ادامه یابد، چشم انداز طلا همچنان مثبت می ماند؛ ما می‌بینیم که قیمت طلا در اطراف حدود ۱۵۰۰ دلار در حال ثبات است. در کوتاه‌مدت، ما این احتمال وجود دارد که ما همچنان شاهد افزایش قیمت طلا باشیم.

در عین حال، با اشاره به رکود اقتصادی، آمارها هفته گذشته نشان داد که اقتصاد انگلیس به طرز غیرمنتظره‌ای برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ در سه ماهه دوم کاهش یافت، درحالی‌که تولیدات صنعتی آلمان بیشترین کاهش سالانه را در ۹ سال گذشته ثبت کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا