امور زیربناییتعاون و اشتغال

مشاوران فاقد صلاحیتی که مجوز صلاحیت صادر می‌کنند!

معاون امور روابط کار وزیر کار با اشاره به وجود رانت در فعالیت برخی مشاوران ایمنی کار گفت: متاسفانه مشاهده شده برخی مشاوران ایمنی کار با یک تخصص، برای ۷ حوزه مجوز فعالیت کار صادر می کنند.

همچنین بخوانید

حاتم شاکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، به وجود رانت فعالیت برخی مشاوران ایمنی کار و صدور مجوزهای فعالیت  در چندین حوزه به رغم داشتن یک تخصص اظهار داشت: متاسفانه در حوزه فعالیت مشاوران ایمنی برای برخی افراد رانت هایی وجود دارد و به همین دلیل در این زمینه اقدامات جدی انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه در برخی موارد یک نفر با یک تخصص برای مشاوره ایمنی و ارائه صلاحیت مجوز کار در ۷ نوع تخصص از وزارت تعاون، کار و راه اجتماعی مجوز فعالیت تحت عنوان «مشاور ایمنی کار» دریافت کرده است، ادامه داد: به عنوان مثال یک فرد با تحصیلات شیمی یا تحصیلات در حوزه بهداشت کار، برای حوزه های بررسی استاندارد آسانسور یا استاندارد دیگ بخار و یا مخازن تحت فشار که برای هر کدام گواهی جداگانه لازم است، مجوز ارائه صلاحیت کار دریافت کرده است.

معاون امور روابط کار وزیر کار تاکید کرد: این یک رانت است که یک نفر با یک تخصص، برای افراد مجوز صلاحیت کار ۷ حوزه را صادر کند.

وی تاکید کرد: ما قطعا این رانت را قطع خواهیم کرد و آئین نامه مربوطه در شورای عالی حفاظت فنی بازنگری می‌شود.

شاکرمی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش  به تضاد منافع فعالیت برخی بازرسان کار اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که باید با آن برخورد کنیم این است که برای برخی مشاوران فنی و ایمنی کار مجوز فعالیت تحت عنوان بازرس کار نیز در وزارت کار صادر شده بود که این یک تضاد منافع ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه یک بازرس کار نمی تواند هم ناظر باشد و هم مجوز فعالیت تحت عنوان مشاور ایمنی داشته باشد، افزود: ما با این موضوع نیز با جدیت برخورد خواهیم کرد و تا زمانی که یک بازرس کار در حوزه بازرسی شاغل است اجازه فعالیت به عنوان مشاوره ایمنی کار در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی را ندارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا