صنعت، معدن، تجارت

پیشرفت ١٩ درصدی پروژه احیای معادن کوچک

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه پروژه احیای معادن کوچک، دستورکار جدی امسال ایمیدرو است، گفت: اعتقاد به ساخت داخل در حوزه معدن داریم و در اجرای این رویکرد با قوت پیش خواهیم رفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، خداداد غریب پور امروز سه شنبه ٢٢ مرداد ٩٨ در جمع خبرنگاران گفت: اکتشاف اولویت ما است و بر این اساس، ما در این حوزه کار را پیش خواهیم بود؛ اکتشاف البته سنگ بنای توسعه در بخش معدن است و با توجه و تذکر رسانه و برنامه ریزی ایمیدرو در کانون توجه قرار گرفته است.

وی افزود: کمیته های اجرایی برای فعال سازی معادن کوچک تشکیل شده و هم اکنون این دستور کار جدی ما است.

غریب پور گفت: این کار تا پایان تیرماه ١٩ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و نقشه راه معدن با ساعتها کار تدوین شده و به صورت ماهانه نیز رصد می شود.

وی اظهار داشت: در عرصه واگذاری، پژوهش و فناوری کار مناسبی انجام داده و به اجرای برنامه های مرتبط با نقشه راه معدن، غنا بخشیده ایم. مجموعه بزرگ معدنی البته به رسانه به عنوان بازوی اجرایی و فکری اعتقاد دارد.

غریب پور اظهار داشت: اعتقاد به ساخت داخلی و احیا و بازسازی معادن بزرگ و کوچک داریم و در عین حال، پروژه احیای معادن کوچک را در سطح ملی اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: فعالان بخش معدن را از شرکتهای بزرگ معدنی کنار خود آورده ایم و در این راستا کار خواهیم کرد؛ ضمن اینکه در واگذاری ها نیز کار را به دقت پیش خواهیم برد. ضمن اینکه ظرفیت توسعه با تکیه بر شرکتهای بزرگ معدن و صنایع معدنی بخش خصوصی است، البته ما خود را مسئول توسعه بخش معدن در کشور می دانیم؛ البته توسعه باید پس از اکتشاف، به بخش خصوصی و با ظرفیت این بخش پیش رود.

غریب پور با بیان اینکه در مجامع شرکتهای معدنی تلاش و تمرکز ما بر روی افزایش سرمایه بود، تصریح کرد: علیرغم همه تحریم ها و محدودیتها، با رشد تولیدات معدنی مواجه بوده ایم و این یعنی رونق تولید؛ ضمن اینکه زمانی ما نگران حفظ تولید بودیم ولی اکنون رشد را تجربه می کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا