امور زیربناییراه و ساختمان

ائتلاف دریایی علیه ایران شکست خورد/ خدمه کشتی بریتانیایی با خانواده دیدار کردند/ مبادله اسناد برای حل و فصل توقیف کشتی گریس‌وان در جبل الطارق

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: آمریکا در منطقه موضوع فراخوان ائتلاف دریایی بین چندین کشور را مطرح کرد که به غیر از انگلیس و رژیم اشغالگر، کشور دیگری برای پیوستن به این ائتلاف اعلام آمادگی نکرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، جلیل اسلامی در نشست خبری روز جهانی دریانوردی و دریانورد با اشاره به آخرین وضعیت کشتی گریس‌وان در جبل الطارق اظهار داشت: این کشتی با توجه به دلایل غلطی که ناشی از غرض‌ورزی دولت انگلیس بوده متوقف شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی تلاش‌های متعددی برای آزادسازی این کشتی انجام داده است، اسنادی هم که به حل و فصل این موضوع کمک می‌کنند مبادله شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر تاکید کرد: امیدوار هستیم در آ‌ینده نزدیک این مشکل برطرف شود و این کشتی با پرچم ایران مسیر خود را ادامه دهد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه دولت ایران اجازه تردد نفتکش‌ها با اسکورت و محافظ را در آب‌های خلیج فارس می‌دهد، گفت: بعد از اتفاقاتی که در خلیج فارس افتاد و پس از توقیف کشتی ایرانی در جبل الطارق و توقیف کشتی بریتانیایی در خلیج فارس، کشور آمریکا به دنبال فضاسازی‌های سیاسی در این حوزه بوده است.

وی افزود: آمریکا در منطقه موضوع فراخوان ائتلاف دریایی بین چندین کشور را مطرح کرد که به غیر از انگلیس و رژیم اشغالگر، کشور دیگری برای پیوستن به این ائتلاف اعلام آمادگی نکرده است.

عضو هیئت مدیره سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه طرح این ائتلاف شکست خورده است گفت: خوشبختانه با حضور نیروهای ارتش و سپاه در منطقه آرامش در منطقه برقرار است و نیروهای نظامی ایران تامین امنیت منطقه وتنگه هرمز را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: هیچ کشوری برای عبور از آب‌های تحت حفاظت ایران با پرچم خود نگرانی نداشته باشد و آن طرح ائتلاف دریایی بین کشورها هم به فراموشی سپرده شده است.

اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا منبی بر آخرین وضعیت خدمه کشتی بریتانیایی که در خلیج فارس به دلیل مسائل فنی متوقف شده است، گفت: کوروی این کشتی از ملیت‌های مختلفی هستند و از مجرای دیپلماتیک درخواست‌هایی مبنی بر ملاقات با کوروی این کشتی انجام شده است و پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه دیدار با خانواده جزو حقوق انسانی کارکنان کشتی بریتانیایی است گفت: دیدار کوروی این کشتی با خانواده انجام شده است و ادامه وضعیت این کشتی با توجه به تخلفاتی که انجام داده است بر اساس سیاست‌های کلان نظام تعیین تکلیف می‌شود.

ادامه دارد…

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا