بانکبانک و بیمه

توسعه پایدار اندونزی تحت چتر حمایتی بانک توسعه اسلامی

کشور اندونزی با همت بانک توسعه اسلامی اقدام به برگزاری همایش سالانه تامین مالی اسلامی در ۳۱ جولای سال ۲۰۱۹ میلادی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، کشور اندونزی با همت بانک توسعه اسلامی اقدام به برگزاری همایش سالانه تامین مالی اسلامی در ۳۱ جولای سال ۲۰۱۹ میلادی کرد. حضور بانک توسعه اسلامی در این همایش نشانه‌ای از  تامین اعتبار و حمایت از کشور اندونزی در راستای دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs) است. به عبارت دیگر بانک توسعه اسلامی با پذیرش بیشتر مدل‌های تامین مالی اسلامی، اقتصاد اندونزی را حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش سایت IDB ، این همایش یک روزه موقعیت ویژه‌ای برای شناساندن هرچه بهتر پلت‌فرم‌های اقتصادی و تامین مالی اسلامی ایجاد شد که از طریق سرمایه‌گذاری‌های تاثیرگذار دستیابی به اهداف توسعه پایدار را امکان‌پذیر می‌کنند. در واقع سرمایه‌گذاری تاثیرگذار و تامین مالی اسلامی از ارکان کلیدی استراتژی بانک توسعه اسلامی در راستای حمایت از توسعه پایدار کشورهای عضو این بانک است. لذا این بانک از اتخاذ شیوه‌ی سرمایه‌گذاری تاثیرگذار به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی در طرح جامع تامین مالی و اقتصاد مبتنی بر شریعت کشور اندونزی استقبال می‌کند.

باید توجه داشت که در حال حاضر بانک توسعه اسلامی در حال تبدیل از یک بانک توسعه به بانکی برای توسعه‌دهندگان است. به عبارت دیگر هدف بانک توسعه اسلامی این است که به جای آنکه بخواهد صرفاً نقش تامین‌کننده مالی پروژه‌های توسعه‌ای را داشته باشد، سعی دارد به عنوان یک کاتالیزور در فرآیند توسعه عمل کند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت گزارش کامل این خبر به این نشانی مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا