بانکبانک و بیمه

مجمع عمومی عادی سالانه بانک سینا نوبت دوم برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالانه بانک سینا (نوبت دوم) راس ساعت ۱۴:۳۰ روز یکشنبه ۲۰ مرداد ماه با حضور ۷۹.۳۳ درصد از سهامداران به ریاست آقای رحمت اله صادقیان نماینده بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک سینا در این جلسه پس از انتخاب اعضای هیأت رئیسه، صادقیان با تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: بانک سینا جزو اولین بانک هایی بود که صورت های مالی و گزارش حسابرسی را در موعد مقرر جهت ارائه به مجمع آماده کرد که به دلیل زمان بری اخذ مجوز از بانک مرکزی و به حد نصاب نرسیدن سهامداران برگزار نشد که با پیگیری های صورت گرفته و تلاش همکاران بانک، خوشبختانه امروز شاهد برگزاری آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش سهم بنیاد در بانک سینا که از الزامات بانک مرکزی است از ۱۹ ماه قبل در حال مذاکره و برگزاری جلسات با متقاضیان از جمله یک شرکت خارجی جهت واگذاری سهام هستیم. مجوزهای لازم در این خصوص از سازمان بورس و بانک مرکزی دریافت شده و منتظر تایید نهایی شورای پول و اعتبار هستیم. در خصوص واگذاری سهام اعتماد مبین هم اقدامات متعددی صورت گرفته که به دلیل عدم مشتری مناسب تاکنون واگذار نشده و البته این سهام به حد مطلوبی از ارزش و سوددهی خواهد رسید.

صادقیان، بانک سینا را در زمره شفاف ترین بانک ها بر اساس گزارش بانک مرکزی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از راههای افزایش توان بانک برای تعامل با بانک ها و شرکت های خارجی و همچنین فعالیت مطلوب در بازار بانکی و بورس، افزایش سرمایه به منظور بهبود و اصلاح ساختار مالی است که در صورت تایید نهایی از سوی مجمع، نسبت به انجام فرایندهای آن اقدام خواهد شد و برای تحقق این موضوع در گام اول از طریق تجدید ارزیابی دارائیها اقدام خواهیم نمود.

وی گفت: بانک سینا به دلیل رعایت قوانین و قواعد اعلام شده از سوی بانک مرکزی در خصوص رعایت نرخ سودها، دارای بند سپرده گذاری در صورت های مالی خود نیست. در ادامه پیشرو، مدیرعامل بانک سینا با ارائه گزارشی از عملکرد این بانک در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۷ گفت: مجموع سپرده های این بانک از ۸۵ درصد سپرده های گران قیمت در سال ۹۶  به ۷۸ درصد در سال ۹۷ رسیده و نسبت سپرده های ارزان قیمت و قرض الحسنه از ۱۵ درصد به ۲۲ درصد افزایش یافته که حاکی از کاهش قیمت تمام شده ۲ درصدی پول در سال ۹۷ است. دلیل عمده آن هم رعایت نرخ سودهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی و پرهیز از ورود به عرصه رقابت  نامتعارف در پرداخت سود مانند برخی بانک ها است.

وی افزود: روند تجهیز منابع بانک سینا با رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال مالی قبل، رقم ۱۸۳ هزار میلیارد ریال را سبب شده و تسهیلات این بانک نیز ۱۴۸ هزار میلیارد ریال بوده و مجموعا نسبت ۸۰ درصدی مصارف به منابع را شاهد هستیم. مطالبات غیر جاری بانک هم زیر ۱۰ درصد است که در مقایسه با سایر بانک ها رقم قابل قبولی است. همچنین جهت ۵۱ درصد از مطالبات بانک، ذخیره گرفته شده که این نیز رقم مناسبی است.

مدیرعامل بانک سینا اظهار داشت: دارایی های بانک به ۲۰۶ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۹۷ بالغ شده که ۷۰ درصد آن را تسهیلات تشکیل می دهد. در خصوص نسبت کفایت سرمایه باتوجه به دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای دستیابی به ۸ درصد، منتظر افزایش سرمایه هستیم.

پیشرو تصریح کرد: رویکرد هیأت مدیره و مدیران بانک سینا با توجه به کاهش فاصله سود تسهیلات و سود سپرده ها، ارتقا و افزایش درآمدهای غیرمشاع بوده که به عنوان یک سیاست نجات بخش نظام بانکی در دستور کار این بانک قرار گرفته و از این بابت شاهد رقم ۱۷۸۸ میلیارد ریال درآمد در سال ۹۷ هستیم که بخش قابل توجهی از آن را کارمزد تعهدات اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه ها تشکیل می دهد. سپرده های قرض الحسنه در پایان سال ۹۷ به ۱۳۳۸ میلیارد ریال و قرض الحسنه جاری به ۱۴۰۰۰ میلیارد ریال رسیده که حاکی از رشد خوبی است.

مدیرعامل بانک سینا به طرح های اشتغالزایی روستایی اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص تسهیلات خرد و متوسط با نظارت کافی به متقاضیان اعطا می شود که تا پایان سال ۹۷ تعداد ۲۸۸۰ طرح به مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات رسیده که ۳/۴ آن به بهره برداری رسیده و معوقات این طرح ها کمتر از ۲ درصد بوده است.
وی در پایان از اعتماد مشتریان و حمایت سهامداران قدردانی کرد و تلاش همکاران و مدیران بانک را ستود و ابراز امیدواری کرد با تداوم این تلاش ها و ارائه برنامه های پیشبردی، زمینه رضایت بیش از پیش سهامداران فراهم گردد.

در این جلسه پس از قرائت گزارش فعالیت هیأت مدیره و سازمان حسابرسی، گزارش عملکرد مالی و سود و زیان بانک سینا به تصویب اکثریت اعضا رسید و مقرر شد مبلغ ۱۱ ریال به ازاء هر سهم پرداخت گردد.

در ادامه سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ و روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های بانک انتخاب شدند. همچنین مجمع به هیأت مدیره بانک تفویض اختیار کرد تا در خصوص بخشودگی جمعا مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان سود تسهیلات ۵ نفر از مشتریان معسر بانک تصمیم گیری نماید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا