بورسبورس اوراق

شاخص کل بورس تهران از ۲۵۷هزار واحد عبور کرد/ رکوردشکنی چراغ‌خاموش بازار سهام

شاخص بورس تهران امروز با رشد بیش از هزار واحدی، برای اولین بار در تاریخ، در کانال ۲۵۷هزار واحد بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، معاملات بازار سهام امروز در حالی پیگیری شد که شاخص کل بورس در سومین روز کاری هفته با روند صعودی همراه بود. این نماگر مهم با رشد هزار و ۲۲۱ واحدی معادل (۰.۴۸) درصد برای نخستین بار به ارتفاع ۲۵۷ هزار واحدی رسید. ارزش کل معاملات بورسی بیش از ۱۰۹۸ میلیارد تومان و حجم معاملات کمی بالاتر از ۴ میلیارد سهم رفت. گفتنی است در معاملات امروز ۹۶۸ میلیارد تومان به  معاملات خرد سهام حق تقدم در نمادهای عادی بورسی اختصاصی یافت.

همچنین امروز شاخص کل هم‌وزن، امروز با رشد( ۱.۰۹) درصدی مواجه شد که این امر حاکی از ادامه توجه فعالان بورسی به نمادهای کوچکتر بازار است.

ترین‌های معاملات بورسی

در معاملات امروز نمادهای «همراه»، «اخابر»، «فولاد»، «رانفور»، «حکشتی» و«پارس» در مجموع با تأثیر مثبت ۱۰۰۷ واحدی بیشترین تاثیر را در سبز شدن شاخص کل داشتند. در مقابل «فارس» با ۱۹۴واحد بیشترین تاثیر منفی را بر این نماگر تحمیل کرد.

همچنین نمادهای بانک تجارت، سایپا، فولادمبارکه، نوسازی و ساختمان تهران، های وب و پارس خوردو به عنوان پربیننده‌ترین نمادهای بورسی شناخته شدند.

در بین نمادهای بورسی بیشترین ارزش معاملات به «وتجارت» و «حکشتی» تعلق گرفت. همچنین امروز شاهد دو معامله بلوکی در نمادهای «فملی۲» و «وبصادر۲» بودیم.

در این بین، محصولات شیمیایی، گروه‌های خوردو، بانک‌ها و فلزات اساسی برترین گروهای صنعت بودند و بیشترین ارزش معاملات به این گروه‌ها اختصاص یافت.

لازم به ذکر است نمادهای «وساخت»، «شاملا»، «بالبر»، «بکاب»، «سبهان»، «غنوش» و «سصفها» بیشترین افزایش قیمت و در مقابل «غالبر»، «غچین»، «غاذر» و «وبوعلی» با بیشترین افت قیمت همراه بودند.

کوتاه از فرابورس

شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز و هم سو با شاخص بورس با رشد نزدیک به ۲۹ واحد همراه بود، با این حساب آیفکس به سطح ۳۴۶۷ واحدی رسید.

از طرفی ارزش معاملات فرابورسی ۱۱۵۴ میلیارد تومان و حجم معملات نیز نزدیک به دو میلیارد بود.

در میان نمادهای فرابورسی «هرمز»، «ذوب»، «بزاگرس»، «شرانل»، «ارفع» و «شپاس» در مجموع با ۱۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را برای شاخص کل به همراه داشتند، در مقابل تنها نماد «مارون» با ۲ واحد افت آیفکس را تنزل داد.

 

از طريق
محمدمیلاد عبداللهی
منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا