امور زیربناییتعاون و اشتغال

آخرین وضعیت ثبت الکترونیکی قرارداد کار/سلب سوءاستفاده کارفرمایان

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با راه اندازی و ثبت قراردادها در سامانه جامع روابط کار، اجازه سوء استفاده کارفرمایان متخلف از کارگران، سلب خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شبکه خبر،  حاتم شاکرمی با اشاره به آخرین وضعیت راه اندازی سامانه جامع روابط کار که با هدف الکترونیکی ثبت قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما در مرحله راه اندازی است، اظهار داشت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی دادخواست ها در این سامانه ثبت خواهند شد و با انعکاس شفاف روابط بین کارگر و کارفرما، سامانه اجازه ثبت قرارداد سفید امضاء را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه شفافیت موضوع اصلی راه اندازی این سامانه است، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کد کارفرمایی تمامی کارگاه ها را در اختیار دارد. برای استفاده از این سامانه همه کارگران و کارفرمایان کشور فقط یکبار باید با مراجعه به پیشخوان های دولت احراز هویت شوند و پس از آن در صورت مراجعه هر کدام از کارگران و کارفرمایان نیازی به ثبت اطلاعات فردی آنها نیست و سامانه با توجه به ثبت اطلاعات انجام شده به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

او گفت: هم اکنون به سمت الکترونیکی کردن خدمات پیش می رویم که برای تحقق این مهم باید یکسری از دستورالعمل ها و آیین نامه ها اصلاح شود. با اصلاح دستورالعمل ها و آیین نامه های ناقص، این سامانه کمک شایانی به ثبت قراردادهای شفاف بین کارگران و کارفرمایان خواهد کرد.

شاکرمی در ادامه با بیان اینکه عمده قراردادهای شفاهی در بخش خدمات هستند گفت: وجود قراردادهای سفید امضاء خیلی هم موجب احساس نگرانی بابت تضییع حداقل های پیش بینی شده در قانون نخواهد شد.

وی گفت:هیئت های تشخیص، سالانه ۴۰۰ هزار پرونده را بررسی می کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا