اقتصاد کلان

قیمت دام کاهشی اما نرخ گوشت بر مدار گرانی

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران گفت: قیمت دام زنده سنگین در کشور کاهش یافته اما این امر تاثیر چندانی روی قیمت گوشت قرمز در بازار نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سعید سلطانی سروستانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اکنون دام زنده (گوساله) نسبت به ابتدای سال جاری بیش از ۳۰ درصد از تولید کننده کمترخریداری می شود در حالیکه قیمت گوشت قرمز برای مصرف کننده نهایی نسبت به ابتدای سال تغییر چندانی نداشته است.

وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر قیمت گوساله زنده به ازای هرکیلوگرم ۳۰ هزار تومان است که با این حساب هرکیلوگرم گوشت حداکثر باید با توجه به تمامی موارد و مسائل باید ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان به دست مصرف کنندگان نهایی برسد.

همچنین بخوانید

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران گفت: قیمت دام زنده سنگین قبل از عید به ازای هرکیلو گرم بالای ۴۰ هزار تومان و گوشت گوساله نیز بیش از ۱۱۰ هزار تومان بود حال که قیمت دام زنده به زیر ۳۰ هزار تومان تنزل یافته این کاهش نه به آن میزان حتی نصف هم روی قیمت مصرف کننده نهایی تاثیرنداشته است.

وی در ادامه افزود: بطورکلی با توجه به پائین آمدن قیمت دام زنده سنگین قیمت گوشت قرمز نیز باید کاهش یابد بنابراین مسئولان دستگاه‌های متولی و نظارتی باید این موضوع را بصورت جدی پیگیری کنند.

سلطانی سروستانی ضمن اشاره به اینکه تولیدکنندگان دام با ۱۰ درصد سود قانع هستند، اظهارداشت: واقع مطلب اینکه دامداران به رغم تحمل مشکلات و سختی های فراوان سود زیادی از تولید خود نمی برد بلکه سود عمده به جیب دلالان واسطه ها ریخته می شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: متاسفانه در اثر این عوامل فاصله قیمتی گوشت قرمز از تولید کننده تا مصرف کننده نهایی گاهی به بیش از ۵۰ هزار تومان می رسد که یک ظلم نابخشودنی است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران یادآورشد: دستگاه های نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تعزیرات حکومتی و غیره باید به این نکته توجه داشته باشند وقتی قیمت دام زنده رو به کاهش و دامداران در حال ضرردهی هستند نرخ گوشت باید متناسب با این افت قیمت ها در بازار کاهش یابد تا مصرف کنندگان بتوانند با قیمت های مناسب و منطقی این کالا را خریداری کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا