انرژیبورسبورس انرژیصوت

آغاز عرضه نفت سفید در بورس

مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: عرضه نفت سفید از امروز بوسیله شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در رینگ داخلی بورس انرژی آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید علی حسینی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه نفت سفید خوراک صنایع است، افزود: تمامی صنایع مصرف کننده نفت سفید می توانند در این رقابت شرکت کنند.

وی همچنین اظهارداشت: قیمت پایه هر تن نفت سفید شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: اگر تقاضا بیشتر از میزان عرضه باشند به یقین رقابتی خواهد بود و امکان دارد نفت سفید با قیمت های بالاتری نیز معامله شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نفت سفید مورد نیاز صنایع مزبور تاکنون به چه صورتی تهیه می شد، افزود: برخی صنایع متناسب با مصرف دارای سهمیه بودند ولی در بورس می توانند مازاد بر سهمیه هم نفت خریداری کنند.

حسینی بیان داشت: تعدادی ازصنایع نیز به دلیل خاص نبودن فاقد سهمیه و نفت مورد نیاز خود را از بازار تهیه می کردند که از این پس می توانند از طریق بورس خرید خود را انجام دهند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: سهمیه صنایع نه تنها حذف نمی شود بلکه می توانند مازاد نیاز خود را از طریق بورس تهیه کنند.

مدیرعامل بورس انرژی ایران افزود: عرضه نفت سفید از طریق بورس موجب شفافیت و رقابت در این بازار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای خریداران تداوم منظم عرضه یک کالا خیلی مهم است، یادآورشد: مطابق توافقی که با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران صورت گرفته این شرکت به نحوی سیاست گذاری کرده که بصورت منظم عرضه ها از طریق بورس انجام شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا