ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کدام اپراتور ‌در شاخص‌های ارتباطی برتر است؟

هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل، در شاخص‌هایی از جمله تعداد خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری، تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده‌ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش، درصد مکالمات موفق و غیرموفق آمار متفاوتی دارند که توسط رگولاتوری منتشر شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، ۱۹ مردادماه سال ۱۳۷۳ بود که عرضه سیم‌کارت تلفن همراه در ایران رسماً آغاز شد و امسال، ۲۵ سال از واگذاری و آغاز به کار اولین سیم‌کارت‌ها می‌گذرد. در این سال‌ها تعداد خطوط فعال تلفن همراه تا پایان سه ماهه‌ی اول سال جاری، به بیش از ۱۱۵ میلیون رسیده که ضریب نفوذ را به بیش از ۱۳۹ درصد می‌رساند.

مطابق آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ی وضعیت توسعه تلفن همراه در سه ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۸، خطوط واگذارشده دائمی ۲۳ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵ عدد و خطوط واگذارشده اعتباری ۱۵۲ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۵۶۶ عدد است که مجموع خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری را به ۱۷۵ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۵۷۱ عدد و ضریب نفوذ را به ۱۳۹.۵۵ درصد می‌رساند.

همچنین بخوانید

از طرفی هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل، تعداد خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری متفاوتی دارند و خطوط فعال آنها نیز عدد متفاوتی را شامل می‌شود. همچنین شاخص‌های دیگری از جمله تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده‌ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش، درصد مکالمات موفق و غیرموفق نیز وجود دارد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این شاخص‌ها را برای هر یک از اپراتورها بررسی کرده که این آمار در جدول‌های زیر آمده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا