امور زیربناییتعاون و اشتغال

آمار بنگاه‌های مشکل‌دار کاهش یافت/حفظ ۱۰۰ هزار شغل

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار با اشاره به کاهش آمار بنگاه‌های مشکل دار از ۱۳۵۱ واحد به ۱۲۶۲ بنگاه در سه ماهه نخست امسال، از حفظ ۱۰۰ هزار فرصت شغلی با حمایت از ۴۷۰ بنگاه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اداره کل بیمه بیکاری و حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار، کریم یاوری با تشریح آخرین وضعیت بنگاه های مشکل دار، اظهار کرد: تعداد بنگاه‌های مشکل دار در سه ماهه اول سال جاری نسبت به پایان اسفند ماه سال ۹۷ کاهش یافته است  و از ۱۳۵۱ بنگاه در اسفند ۹۷ به ۱۲۶۲ بنگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارگران در بنگاه‌های مشکل دار حدود ۱۴۰ هزار نفر است، افزود: وزارتخانه‌های صادرکننده مجوز برای بنگاه‌های اقتصادی باید در حل و فصل مشکلات  بنگاه‌ها اهتمام کنند.

مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار تاکید کرد: کارفرمایان، سهامداران، مدیران و کار آفرینان این بنگاه‌ها نیز باید نسبت به حل مشکلات بنگاه‌های تحت مسئولیت خود اقدام و رفع مشکل کنند.

یاوری افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت صیانت از نیروی کار، حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و پایداری تولید و تثبیت اشتغال اهتمام ویژه نسبت به پیگیری و حل و فصل مشکلات  بنگاه‌های اقتصادی را دارد.

این مقام مسئول در وزارت کار ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری با حمایت از حدود بیش از ۴۷۰ بنگاه حدود ۱۰۰ هزار فرصت  شغلی تثبیت شده است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اعلام کرد: کارگروه‌های تسهیل  و رفع  موانع تولید در استان‌ها در شرایط اقتصادی فعلی باید بیش از پیش در حل و فصل مشکلات بنگاه‌ها اهتمام کنند و تا جای امکان جلسات کارگروه‌ها با حضور ذینفعان در محل بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار برگزار شود تا نسبت به  حل و فصل  مشکلات به صورت میدانی و عملیاتی اقدام گردد.

این مقام مسئول در وزارت کار با تاکید بر اینکه در سال ۹۷ کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها بیش از ۲ هزار جلسه برای بررسی و رسیدگی به وضعیت  بنگاه‌ها تشکیل داده اند، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری را ۲۶۲ هزار نفر عنوان کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا