امور زیربناییراه و ساختمان

تخفیف ۵۰ درصدی کیش ایر به مسافران تا پایان جشنواره تابستانی/ هواپیماهای زمین‌گیر فعال می‌شوند/ پاسخ به تقاضای جنوب تهران و قم برای انجام پروازهای داخلی از فرودگاه امام

مدیرعامل کیش ایر اظهار داشت: پروازهای داخلی از فرودگاه امام می‌تواند تقاضاها در حوزه منطقه جنوب تهران و استان‌های قم و مرکزی را پوشش دهد و قطعا هزینه‌ها را برای شرکت‌های هواپیمایی هم کمتر می‌کند. مطالعات ما نشان می‌دهد که جامعه آماری قابل توجهی متقاضی انجام پروازهای داخلی از فرودگاه امام هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، فرزانه شرفبافی در حاشیه برقراری اولین پرواز داخلی از فرودگاه امام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین پرواز داخلی از این فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر به مقصد جزیره کیش انجام می‌شود، گفت: این پرواز از منطقه آزاد فرودگاه امام به منطقه آزاد کیش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پرواز داخلی از فرودگاه امام با هواپیمای ایرباس ۳۲۱ کیش ایر انجام می‌شود، گفت: این هواپیما که زمین‌گیر بوده پس از ۵/۱ سال، عملیاتی و فعال شده است و قرار بر این است که برخی پروازهای داخلی با این هواپیما انجام شود.

همچنین این هواپیما به ریجستری کیش ایر درآمده و جزو ناوگان ملکی این شرکت هواپیمایی محسوب می‌شود.

مدیرعامل کیش ایر همچنین از فعال شدن یک فروند هواپیمای دیگر از ناوگان این شرکت که پیش از این زمین‌گیر بوده است، گفت: سال گذشته یکی از ایرباس‌های کیش ایر در فرودگاه کیش با یک آهو برخورد می‌کند و پس از آن نیاز به تعمیراتی وجود داشت که خوشبختانه این تعمیرات در حال انجام است و به زودی این هواپیما هم به چرخه پرواز برمی‌گردد.

شرفبافی با بیان اینکه عمر ناوگان کیش ایر چیزی حدود ۲۴ سال است، اظهار داشت: شش فروند هواپیمای فعال داریم. همچنین در حال حاضر چهار هواپیمای زمین‌گیر هم در ناوگان کیش ایر موجود است که به مرور زمان عملیاتی خواهند شد و به چرخه پرواز برمی‌گردند.

مدیرعامل کیش ایر در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا استقبال برای انجام پروازهای داخلی از فرودگاه امام وجود دارد و مطالبات بازرگانی چه پیش‌بینی از انجام پرواز داخلی از فرودگاه امام دارند، گفت: پروازهای داخلی از فرودگاه امام می‌تواند تقاضاها در حوزه منطقه جنوب تهران و استان‌های قم و مرکزی را پوشش دهد و قطعا هزینه‌ها را برای شرکت‌های هواپیمایی هم کمتر می‌کند. مطالعات ما نشان می‌دهد که جامعه آماری قابل توجهی متقاضی انجام پروازهای داخلی از فرودگاه امام هستند. از این رو به صورت هفتگی پرواز تهران- کیش از فرودگاه امام را برقرار می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر تعیین نرخ بلیت تهران-کیش در جشنواره تابستانی و همچنین میزان سفر به جزیره پس از افزایش هزینه‌های سفرهای خارجی گفت: آمار سفر هوایی به کیش نسبت به سال گذشته قابل توجه نبوده اما نکته این است که در بسیاری از مقاصد با کاهش ۲۵ درصدی سفر مواجه بودیم اما در جزیره کیش این کاهش سفر را نداریم.

وی افزود: همچنین امروز بلیت تهران-کیش با هواپیماهای کیش ایر ۱۹۵ هزار تومان است که حداقل ۵۰ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار به فروش می‌رسد که این قیمت‌ها تا پایان جشنواره تابستانی یعنی ۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا