بین الملل

سقوط ۴ درصدی قیمت نفت با وحشت از رکود اقتصادی

روز پنج‌شنبه ۲۴مرداد، با افزایش غیرمنتظره ذخایر آمریکا و وحشت از رکود اقتصادی جهان در پی معکوس شدن منحنی سود اوراق قرضه این کشور،قیمت‌های نفت سقوط کرد و به سقوط سنگین شب گذشته خود ادامه داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه ۲۴ مرداد ۹۸، با افزایش غیرمنتظره ذخایر آمریکا و وحشت از رکود اقتصادی جهان در پی معکوس شدن منحنی سود اوراق قرضه آمریکا،  قیمت‌های نفت سقوط کرد و به سقوط سنگین شب گذشته خود ادامه داد.

تا ساعت ۱۴:۰۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۷۸ سنت یا ۱.۳۱ درصد سقوط کرد و به ۵۸.۷۰ دلار رسید؛ این در حالی است که قیمت نفت برنت در معاملات دیشب هم ۳ درصد سقوط کرده بود.  

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا با ۵۴ سنت یا ۰.۹۸ درصد سقوط به ۵۴.۶۹ دلار رسید؛ ضمن اینکه نفت آمریکا هم در معاملات دیشب با سقوط ۳.۳ درصدی روبرو شده بود.  

بازارهای نفت در چند روز اخیر با نوسانات شدیدی همراه هستند؛ پس از سقوط ۸ درصدی قیمت نفت در روز پنجشنبه گذشته و بازگشت ۴ درصدی در روز جمعه هفته جاری، قیمت نفت برنت در روز سه‌شنبه ۴.۷ درصد جهش کرد، در حالی که در ابتدای معاملات دیروز قیمت نفت آمریکا با جهش ۴ درصدی روبرو شد.

سقوط شدید قیمت نفت در جلسه معاملاتی دیشب پس از آن آغاز شد که منحنی سود اوراق قرضه آمریکا معکوس شد و برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ میلادی تا کنون سود اوراق ۱۰ ساله از سود اوراق ۲ ساله کمتر شد. این رویداد توسط تحلیل‌گران به عنوان نشانه جدی وقوع رکود اقتصادی در آینده نزدیک تلقی می‌شود.

در عین حال، منحنی اوراق آمریکا در معاملات روز پنج‌شنبه، برای دومین روز متوالی معکوس باقی ماند؛ اما داده‌های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیشب منتشر شد و نشان داد که میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی به صورت غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است.

در حالی که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند ذخایر نفتی آمریکا این هفته ۲.۸ میلیون بشکه کاهش یابد، داده‌ها نشان داد که این ذخایر ۱.۸ میلیون بشکه افزایش یافته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا