ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

روحانیت پایین‌ترین رقم دریافتی حقوق را در کشور دارد

رئیس قوه قضاییه گفت: هاضمه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مطلقا فساد را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد فساد در هیچ کجا لانه کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از قوه قضاییه، آیت الله رئیسی در جمع علما و روحانیون استان کردستان، اظهار کرد: رصدکنندگان علم و دانش در جامعه، دیده بانانی هستند که نمی‌گذارند ساحت دین به تحجر و التقاط و تفکرهای تکفیری آلوده شود و دین و افکار عمومی جامعه را از هرگونه انحراف حفظ می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز دین در معرض هجوم دشمن قرار گرفته است، افزود: در سایت‌ها، رسانه‌های مجازی و در عرصه‌‎های مختلف تلاش می‌کنند که در دل مردم شبهه ایجاد کنند و مردم را با تردید مواجه نمایند.

همچنین بخوانید

رئیس قوه قضاییه خطاب به علما و روحانیون استان کردستان تاکید کرد: بر شما و بر همه عالمان است که برای افزون کردن معنویت جامعه، پیش بینی آنچه که دشمن دارد انجام می‌دهد و پیشگیری از آنچه دشمن به دنبال تحقق آن است تلاش کنند و ایمان و معنویت برای جامعه سرمایه بزرگی است.

رئیسی با بیان اینکه امروز نظامی بر اساس دین و آموزه‌های دینی برپا شده است، اظهار کرد: این نظام باید به عنوان نظام مبتنی بر چهار اصل اساسی اقامه صلاه، ایتای زکات، امر به معروف و نهی از منکر باشد و مطلقا در این جامعه فساد چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی، قابل پذیرفتن نیست.

وی ادامه داد: هاضمه این نظام فساد نمی‌پذیرد، چون هاضمه نظام بر حق قرار داده شده است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هاضمه انقلاب اسلامی مطلقا فسادپذیر نیست، گفت: هاضمه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مطلقا فساد را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد فساد در هیچ کجا لانه کند. ممکن است افرادی از روی هواهای نفسانی و از روی دست اندازی به بیت المال و دچار کجی و زشتی شدن، مرتکب فساد و خطا شوند اما بنای نظام اسلامی بر نپذیرفتن فساد است.

رئیسی خاطرنشان کرد: به عنوان خدمتگزاران با همه وجود تلاش خواهیم کرد که به هیچ عنوان فساد در هیچ کجا لانه نکند و هرکجا که در نظام اداری، قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بخواهد آلوده به فساد شود به هیچ عنوان برای مردم و ذات انقلاب اسلامی و خون‌های پاک و مطهری که در این سرزمین‌ها برای پاسداری و صیانت از ارزش‌های الهی ریخته شده، قابل پذیرش نیست.

رئیس قوه قضاییه در قسمت دیگری از اظهاراتش که با شعارهای حمایتی حضار در این جلسه همراه شد، با هشدار به مفسدان و افرادی که می‌خواهند در جامعه فساد را رواج دهند، گفت‌: بدانند که پایان عمر آن‌ها فرا رسیده است و به آن‌ها اجازه هیچگونه اقدامی داده نخواهد شد. امروز دلسوزان به این نظام نخواهند گذاشت که چنین چیزی اتفاق بیفتد.

وی در واکنش به شعارهای حمایتی حضار گفت: خداوند شماها را حفظ کند. پرچمی که به دست رهبری است پرجم ضد فساد است و ما هم همه سربازان این میدان هستیم و ان‌شاءالله هرکداممان بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم.

رئیسی تاکید کرد: با جدیت این امر دنبال خواهد شد و یک امر مقطعی و موسمی نیست و امواجی است که همه فساد را از بین خواهد برد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصاد و معیشت مردم مسئله بسیار محوری و قابل توجه برای همه دستگاه‌ها است، گفت: دشمن به دنبال آسیب زدن به اقتصاد و معیشت مردم است، مسئولین باید با پیش‌بینی، پیشگیری و تدابیر لازم در این جهت تلاش کنند.

وی ادامه داد: بازار باید کنترل داشته باشد، شان دولت اسلامی قیمت‌گذاری، نظارت بر بازار است و دستگاه‌های مسئول، وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان تعزیرات حکومتی و همه بخش‌ها باید تلاش کنند به مردم اجحاف نشود و به هیچ عنوان حق آن‌ها ضایع نشود و سوداگران و فاسدان و سودجویان نتوانند از این بازار و شرایط اقتصادی سوء استفاده کنند.

رئیسی افزود: تلاش همگان بر این خواهد بود که وضعیت معیشت و اقتصاد مردم با همه فشارهای دشمن و بعضی از بی‌تدبیری‌هایی که در گوشه و کنار پیدا می‌شود آسیب نبیند و به لطف خداوند تا کنون نیز علی‌رغم خواست دشمن تلاش شده وضعیت معیشت و اقتصاد مردم با همه مشکلاتی که وجود دارد کمترین آسیب را ببیند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنده خدمات نیروی انتظامی، بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت کشور، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و همه کسانی که در امنیت کشور نقش دارند را ارج می‌نهم، اما باید در نظر داشت که سهم بزرگ پایین بودن جرم و جنایت مربوط به سهم معنویت در زندگی مردم است. هر چه مردم با معنویت، بیشتر در ارتباط باشند جرم و جنایت در آن جامعه کمتر است.

وی با بیان اینکه اثرگذاری، تبیین دین و معارف دینی از وظایف روحانیون است گفت: این جایگاه برای این است که مردم با اسلام ناب محمدی آشنا شوند. افراد جامعه ما اعم از عرب، ترک، فارس، کرد و بلوچ باید آشنایی‌شان با مبانی دینی قوی و ریشه‌دار باشد تا گروه‌های تکفیری نتوانند ذهن مردم را آلوده کنند و تفکرات انحرافی حتی در یک نفر نیز تاثیرگذاری نداشته باشد.

رئیسی اضافه کرد: باید دین و ارزش‌های الهی را برای مردم بگوییم و تبیین کنیم این امواج از زمان نوح (ع) بسیار امواج خروشان‌تری است. در آنجا حضرت فرمود کسی که بر این سفینه سوار شود اهل نجات است، حدیث سفینه در اهل سنی و شیعه در حد تواتر است و مثل اهلبیت (ع) مثل سفینه نوح است.

رئیس قوه قضاییه گفت: محور وحدت بین مسلمین امروز اهلبیت عصمت و طهارت هستند و در کلمات امام شافعی به همین نقطه می‌رسیم که محور، اهلبیت (ع) هستند. جامعه ما هم در پیروی از آموزه‌های اهلبیت می‌توانند اهل نجات باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بین اقشار، بیشترین و بالاترین آمار شهدا مربوط به صنف روحانیت است

رئیسی بیان کرد: آمار دریافتی و حقوق روحانیت در قم و مشهد و جاهای دیگر را دارم، قشری که بیشترین شهید را داده، پایین‌ترین رقم دریافتی را در کشور دارد. امروز این سلوک باعث شده مردم صداقت را در روحانیت ببینند.

وی گفت: از این تریبون می‌خواهم بگویم تا مردم بدانند امروز با اینکه روحانیت خود را موظف می‌داند و خود را با مردم، در مردم و از مردم می‌داند، احساس می‌کند باید زندگی او مثل زندگی مردم یا شاید قشرهای پایین زندگی مردم باشد. مقام معظم رهبری همواره به ما طلبه‌ها تاکید می‌کنند که از زندگی‌های‌تان مراقبت کنید که در ذهن مردم زندگی روحانیت بد جلوه نکند. این نکات نکات افتخارآمیزی است.

وی با تاکید بر ایفای نقش ریش سفیدی از سوی علما و ائمه جمعه و جماعات، تصریح کرد: سعی کنید در دعاوی خانوادگی و داد و ستدی و مالی از نفوذ کلامتان استفاده کنید و حل مشکل نمایید تا به دادگستری کشیده نشود.

رئیسی تاکید کرد: از جایگاه روحانیت خود، حسن استفاده را در جهت فصل خصومات به کار گیرید.

رئیس قوه قضاییه در رابطه با هزینه دادرسی که از سوی برخی از حضار مطرح شده بود، ادامه داد: ما با افزایش هزینه دادرسی به هیچ وجه موافق نیستیم، افزایش هزینه دادرسی دسترسی مردم را به عدالت سخت می‌کند و باید دسترسی مردم را به عدالت سهل کنیم.

وی با تاکید براینکه سهل کردن دسترسی مردم به عدالت ایجاب می‌کند که هزینه دادرسی پایین باشد، افزود: به عنوان عدلیه و دادگستری و قوه قضاییه به هیچ عنوان موافق افزایش هزینه دادرسی نیستیم و در بودجه مجلس و دولت به دوستانمان تاکید کرده‌ایم و باز هم تاکید می‌کنیم که در بودجه ریزی سالانه کشور و برنامه پنج ساله حتما کاری کنیم که دسترسی مردم به عدالت آسان باشد و هزینه دسترسی به حداقل ممکن برسد.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز به کردستان به عنوان کانونی از مردم مصمم، علاقمند به انقلاب و نظام و ناامیدکننده دشمنان انقلاب و نظام توجه می‌کنیم. بعضی می‌خواهند کردستان را یک جایگاه امنیتی جلوه دهند، ولی بحمدالله با حضور مجاهدان در این عرصه و خون‌های مطهر و پاکی که در این سرزمین ریخته شده، امروز کردستان، کردستان امن و آماده برای سرمایه گذاری و کارآفرینی و تلاش و آماده برای آن است که مجاهدانی که دیروز در عرصه نبرد با دشمن تلاش می‌کردند. امروز در عرصه جهاد اقتصادی تلاش کنند و در جهت استقلال کشور گام بردارند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: به ویژه حوزه کشاورزی از کارهای مهم این منطقه است و کار بسیار ارزشمندی در جهت استقلال اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تولید و رونق تولید باید تلاش‌های ارزشمندی در این استان صورت گیرد، یادآور شد: کردستان دارای ذخایر بسیار، نیروی متراکم انسانی به ویژه جوان و آماده کار و فعالیت است.

رئیسی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی‌هایی که دولت انجام می‌دهد تلاش در حوزه‌های افزایش بهره وری و ارزش افزوده مورد توجه قرار گیرد چراکه این ارزش افزوده هم می‌تواند اشتغال ایجاد کند و هم فرآیند تولید را فعال نماید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا