بین الملل

افزایش واردات نفت کره‌جنوبی از آمریکا با توقف واردات از ایران

واردات نفت کره‌جنوبی از آمریکا و امارات متحده در ماه جولای در حالی افزایش یافته که واردات نفت از ایران برای سومین ماه متوالی به علت تحریم‌های آمریکا متوقف شده است.  

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، داده‌های اداره کالا نشان داد که در ماه جولای، واردات نفت کره‌جنوبی از آمریکا و امارات متحده در حالی افزایش یافته که واردات نفت از ایران برای سومین ماه متوالی به علت تحریم‌های آمریکا متوقف شده است.  

کره‌جنوبی که معمولا یکی از بزرگترین مشتریان نفتی آسیایی ایران به حساب می‌آمد، واردات نفت خود از این کشور را از ماه می، به علت وضع تحریم‌های آمریکا قطع کرده است و حالا واردات نفت خود از آمریکا را افزایش داده است. 

در ماه جولای سال گذشته، قبل از وضع تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر علیه ایران، کره‌جنوبی ۷۸۸۶۵۱ تن (معادل ۱۸۵۷۱۵ بشکه در روز) از ایران نفت وارد کرده بود. حالا در غیاب نفت ایران، واردات نفت آمریکا توسط کره‌جنوبی تقریبا ۳ برابر شده و در ماه جولای به ۱.۹۱ میلیون تن یا ۴۶۳۹۲۲ بشکه در روز رسیده است. 

صادرات نفت امارات متحده عربی توسط کره‌جنوبی هم با غیاب نفت ایران، ۳۴.۸ درصد جهش کرده و در ماه جولای به ۱.۱۳ میلیون تن، یا ۲۶۵۴۷۰ بشکه در روز، رسیده است. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا