انرژی

افزوده شدن ۳۳۰۰ مگاوات به توان تولید نیروگاه‌ها در سال جاری

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه روشهای مدیریت مصرف برق اثربخش و قابل اندازه‌گیری برای عبور از پیک تابستان در صنعت برق نهادینه شد، گفت: در سال جاری ۳۳۰۰ مگاوات به توان تولید نیروگاه‌های کشور افزوده شد، همچنین نیروگاه‌های برق آبی به لطف بارشهای ابتدای سال ۴۵۰۰ مگاوات تولید بیشتری نسبت به سال قبل داشته‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی، مصطفی رجبی مشهدی در جمع خبرنگاران با تقدیر از همکاری مشترکان برق که باعث گذر موفق و بدون خاموشی از پیک مصرف برق شدند، اظهار کرد: امسال پیش‌بینی ها نشانگر آن بود که مصرف برق به بیش از ۶۱ هزار مگاوات خواهد رسید. این درحالی است که تاکنون بیشترین میزان مصرف برق ثبت شده در تابستان امسال ۵۷ هزار و ۶۸۱ مگاوات بود که با پیش‌بینی های قبلی فاصله ۳ هزار و ۳۰۰ مگاواتی را نشان می‌دهد.  

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۳۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفته است، اظهار کرد: این اتفاق با همکاری مشترکان برق در سراسر کشور میسر شده است. میزان پیک در تابستان امسال نسبت به سال گذشته حدود یک درصد رشد داشت، در حالیکه میزان رشد مصرف طی ۱۰ سال قبل حدود ۴.۷ درصد رشد و در ۴۰ سال بعد از انقلاب ۷.۲ بوده است.

سخنگوی صنعت برق  با اشاره به این که کاهش رشد مصرف نشان دهنده این است که اقدامات مدیریت مصرف توسط مشترکان به خوبی جواب داده است، افزود: فعالیتهای مدیریت مصرف در حوزه برق تشویق محور است چرا که نرخ برق  به‌گونه ای نیست که مشترکان برق برای کاهش مصرف برق انگیزه لازم را داشته باشند.

رجبی مشهدی در ادامه در مورد ظرفیتهای احداث شده در بخش نیروگاهی نیز گفت: در سال جاری ۳۳۰۰ مگاوات به توان تولید نیروگاه‌های کشور افزوده شد که این میزان یا از طریق احداث ظرفیت جدید نیروگاهی یا از طریق افزایش توان قابل تولید واحدهای موجود محقق شد. نیروگاه‌های برق آبی به لطف بارشهای ابتدای سال ۴۵۰۰ مگاوات تولید بیشتر نسبت به سال قبل داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا