انرژی

بهبود هفتگی قیمت نفت با کاهش تولید اوپک

بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر ابهامات در خاورمیانه و کاهش تولید اوپک، بالاتر رفت و به رشد هفتگی کمک کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۰ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۵۴ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه بسته شد.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۱ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۵۸ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه بسته شد.

همچنین بخوانید

شاخص وست تگزاس اینترمدیت برای کل هفته ۰.۷ درصد و نفت برنت ۰.۲ درصد رشد نشان داد.

جیسون گمل، تحلیلگر بانک جفریز در یادداشتی نوشت: قیمت نفت برنت هفته گذشته به دلیل اخبار مربوط به تعرفه‌های آمریکا علیه چین و نگرانی‌ها نسبت به وقوع رکود اقتصادی، نوسان داشت و انتظار می‌رود که ریسک‌های پیرامون تقاضا همچنان فضای بازار را در کوتاه مدت تحت تاثیر قرار دهد.

اوپک در گزارش ماهانه خود نرخ رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۹ را به میزان ۴۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۱.۱ میلیون بشکه در روز برآورد کرد در حالی که پیش‌بینی سال ۲۰۲۰ را بدون تغییر در ۱.۱۴ میلیون بشکه در روز حفظ کرد. اوپک همچنین دورنمای رشد عرضه غیراوپک در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را کمتر کرد.

میهیر کاپادیا، مدیرعامل شرکت “سان گلوبال اینوستمنت” به مارکت واچ گفت: تصور کلی نشان می‌دهد که اقتصاد در سال ۲۰۲۰ همچنان مسیر ناهمواری خواهد داشت و اعتماد بسیاری از افراد در بازار کمتر شده است. سیاستهای محدودیت عرضه اوپک برای کمک به حفظ تعادل بازار ضروری خواهد بود اما عوامل دیگری مانند اختلافات تجاری همچنان ادامه دارند و دوره بسیار دشواری برای بازار نفت خام خواهد بود.

شرکت خدمات انرژی “بیکرهیوز” روز جمعه اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا پس از هفت هفته کاهش، هفته گذشته شش حلقه رشد کرده و به ۷۷۰ حلقه رسیده است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، نفت خام ماه میلادی جاری با کاهش ۲۰ درصدی از اوج بهای اخیرش، وارد روند نزولی شد. شاخص وست تگزاس اینترمدیت در اوت ۶.۵ درصد و نفت برنت حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است. نفت خام روزهای چهارشنبه و پنج شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها پیرامون وقوع رکود اقتصادی ریزش قیمت سنگینی را تجربه کرده بود. تشدید اختلافات تجاری آمریکا و چین به نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی و رشد کمتر تقاضا برای نفت افزوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا