بین الملل

بانک آمریکا: احتمال بروز رکود در آمریکا به ۳۰ درصد رسید

بانک آمریکا هشدار داد که اقتصاد آمریکا با احتمال ۱ در ۳، ظرف ۱ سال آینده به رکود فرو خواهد رفت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی،   بانک آمریکا هشدار داد که اقتصاد آمریکا با احتمال ۱ در ۳، ظرف ۱ سال آینده به رکود فرو خواهد رفت. این در حالی است که جنگ تجاری با چین داغ‌تر شده و کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو هم نتوانسته تلاطم‌های بازارهای مالی را آرام کند.  

رییس اقتصاددانان بانک آمریکا، مایکل مییر، روز جمعه به مشتریان این بانک هشدار داد که این بانک بر اساس داده‌ها و رویدادهای اخیر پیش‌بینی می‌کند که شانس رکود اقتصادی آمریکا ظرف یک سال آینده به ۱ در ۳، نزدیک شده است.

مییر در یادداشتی خطاب به مشتریان بانک نوشت: تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین که جدیدترین قربانیان خود، یعنی کشاورزان آمریکایی،  که با سیل، آفات فصلی و خشکسالی، دست به گریبان بودند، را نابود کرده است، باعث کند شدن اقتصاد جهان شده است و چندین شاخص اقتصادی در حال هشدار دادن هستند. ۳ شاخص از ۵ شاخصی که بانک برای ردیابی چرخه‌های رشد و رکود تجاری استفاده می‌کند، دقیقا به سطحی رسیده‌اند که قبل از رکود قبلی به آن رسیده بودند.  

در خبری دیگر، رییس بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان، بریج‌واتر، در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: اقتصاد آمریکا در حال بدتر شدن است و شانس رکود آمریکا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، به ۴۰ درصد افزایش یافته است.  

او گفت: رکود اقتصادی همیشه اجتناب ناپذیر است. تنها سوالی که در مورد آنها وجود دارد این است که چه زمانی اتفاق می‌افتند؟ به نظر من ظرف ۲ سال آینده، بگذارید بگویم قبل از انتخابات بعدی، به احتمال ۴۰ درصد رکورد اتفاق خواهد افتاد.

اوجنگ ارزی و معکوس شدن منحنی سود اوراق قرضه را از نشانه‌های وقوع رکود دانست.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا