انرژی

صادرات نفت ایران به اروپا به ۵۸۰ هزار بشکه در روز رسید

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، صادرات نفت خام ایران به اروپا ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش می باید و از رقم ۵۳۰ هزار بشکه در روز در ماه گذشته میلادی به ۵۸۰ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن می رسد.

در حال حاضر چین با واردات روزانه ۶۱۰ هزار بشکه بزرگترین خریدار نفت ایران است،پس از آن اروپا با ۵۸۰ هزار بشکه و هند با ۴۰۶ هزار بشکه در رتبه‌های بعدی مشتریان نفتی ایران قرار دارند.

این گزارش حاکی است کره جنوبی و ژاپن نیز با واردات روزانه ۳۲۳ هزار بشکه و ۲۹۰ هزار بشکه دیگر مشتران نفت ایران محسوب می شوند.

همچنین بخوانید

براساس پیش بینی های صورت گرفته، انتظار می رود تا انتهای ماه ژوئن روزانه ۲ میلیون ۳۱۰ هزار بشکه نفت ایران صادر شود که ۱۰۰ هزار بشکه بیشتر از ماه گذشته میلادی است.

ظاهرا بخشی از این حجم صادرات متعلق به میعانات گازی است به طوری که به گفته سید محسن قمصری مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران ۵۰۰ هزار بشکه صادرات روزانه میعانات گازی ایران است و با این حساب روزانه ۱ میلیون ۸۱۰ هزار بشکه نفت خام ایران به کشورهای خریدار صادر می شود.

به گزارش فارس وزیر نفت که هفته گذشته برای ارائه گزارش به صحن علنی مجلس رفته بود میزان تولید نفت خام ایران را روزانه ۳ میلیون ۸۰۰ هزار بشکه اعلام کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا