بین الملل

ترامپ: توافق تجاری با چین طبق شرایط آمریکا خواهد بود

دونالد ترامپ، گفت: توافق تجاری با چین اگر طبق شرایط آمریکا نباشد بی‌فایده است. این سخن ترامپ کمی بعد از آن بیان شد که چین تهدید کرد در صورت اجرای تعرفه‌های جدید آمریکا، فورا تلافی خواهد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، گفت: توافق تجاری با چین اگر طبق شرایط آمریکا نباشد بی‌فایده است. این سخن ترامپ کمی بعد از آن بیان شد که چین تهدید کرد در صورت اجرایی شدن تعرفه‌های جدید آمریکا، فورا تلافی خواهد کرد.  

ترامپ  در گفتگو با رادیوی نیوهمشایر گفت: چین عاشق این خواهد بود که با ما توافق کند و این توافق با شرایط بهتری (برای ما) خواهد بود، در غیر این صورت، هدف از این توافق چیست؟

ترامپ گفت هزاران شرکت به علت تعرفه‌ها چین را ترک کرده و به کشورهای دیگر رفته‌اند و این کشور میلیون‌ها فرصت شغلی را از دست داده است. بنابراین آنها مطمئنا خواهان توافق هستند، اما بگذارید ابتدا مساله هنگ‌کنگ را به صورت بشردوستانه حل کنند.  

پیش از این، کمیته تعرفه انجمن دولتی چین اعلام کرد در صورتی که آمریکا تهدیدات تعرفه‌ای جدید خود را اجرایی کرده و به ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین تعرفه ۱۰ درصدی وضع کند، این کشور فورا اقدامات متقابل لازم را به اجرا خواهد گذاشت.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا