بین الملل

سقوط داوجونز نشان‌دهنده رکود آلمان و انگلیس است

یانیس کوتسومیتیس، تحلیل‌گر اقتصادی و سیاسی بلژیکی، سقوط داوجونز و معکوس شدن منحنی اوراق را نشانه‌ای برای رکود قریب‌الوقوع انگلیس، آلمان و به دنبال آنها آمریکا می‌داند.  

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، داوجونز، بزرگترین شاخص سهام آمریکا،  در روزهای اخیر، به ویژه پس از معکوس شدن منحنی اوراق آمریکا، شاهد نوسانات شدیدی بود و حتی در یک روز ۸۰۰ واحد از ارزش خود را از دست داد. یانیس کوتسومیتیس، تحلیل‌گر اقتصادی و سیاسی بلژیکی، سقوط داوجونز و معکوس شدن منحنی اوراق را نشانه‌ای برای رکود قریب‌الوقوع انگلیس، آلمان و به دنبال آنها آمریکا می‌داند.

 کوتسومیتیس می‌گوید: بازارها در حال حاضر بسیار مضطرب هستند. آلمان و انگلستان تقریبا به طور قطع در ۳ ماهه آینده به رکود اقتصادی فرو خواهند رفت و معکوس شدن منحنی سود اوراق قرضه آمریکا نشانه قدرتمندی از این است که آمریکا هم ظرف سال آینده دچار رکود خواهد.

او ادامه داد: از سوی دیگر داده‌های اقتصادی چین هم تعریفی ندارند و نرخ رشد تولیدات صنعتی به پایین‌ترین سطح چندین ساله خود رسیده است. او گفت: سقوط سنگین داوجونز تاییدیه‌ای بر این است که دولت ترامپ با جنگ تجاری‌ای که با چین به راه انداخته، به پای خود شلیک کرده است. در این میان عوامل دیگری مانند تنش‌های خلیج فارس، تظاهرات هنگ‌کنگ و خروج قریب‌الوقوع انگلیس از اتحادیه اروپا، در بدتر شدن اوضاع نقش داشته است.  

دکتر تروستن پولیت، اقتصاددان ارشد دگوسا، می‌گوید: ما دوره رشد طولانی‌ سهام را سپری کرده‌ایم و رکود در سال ۲۰۲۰ می‌تواند به عنوان بخشی از چرخه طبیعی بازار اتفاق بی‌افتد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا